Konto pracodawcy


Nowe zasady przywozu towarów koleją do Unii Celnej od 1 października br.

Jak poinformowała Służba Celna Federacji Rosyjskiej - od 1 października 2014 r. Unia Celna (obejmująca terytorium Rosji, Białorusi i Kazachstanu) wprowadza obowiązkowe wyprzedzające informowanie o towarach wwożonych transportem kolejowym na jej obszar.
Przypominamy, że w transporcie drogowym taki obowiązek funkcjonuje od 17 czerwca br. 2012 r.
Zgodnie z decyzją kolegium Euro-Azjatyckiej Komisji Gospodarczej (EKG) z 17 września 2013 r. nr 196 „O wprowadzeniu obowiązkowego wyprzedzającego informowania o towarach wwożonych na wspólny obszar celny Unii Celnej transportem kolejowym" od 1 października 2014 r. obowiązywać będą następujące  wymogi:
1) Przewoźnik (w Federacji Rosyjskiej – Koleje Rosyjskie = RŻD) będzie zobowiązany  do zamieszczania danych w systemie informacyjnym organów celnych nie później niż na 2 godziny przed  momentem przemieszczenia towarów przez granicę Unii Celnej.

2) Przedstawiciele agencji celnych, spedytorzy oraz osoby mające prawo do dysponowania lub korzystania z towarów, będą przekazywały przewoźnikowi informacje o towarach, niezbędne dla informowania wyprzedzającego, nie później niż na 4 godziny przed przybyciem towarów.

3) W przypadku objęcia towarów procedurą tranzytu celnego, w miejscu przybycia  należy przedłożyć następujące informacje:

a) dane  o nadawcy oraz odbiorcy towarów, zgodnie z dokumentami transportowymi (przewozowymi);
b) kraj wysyłki oraz kraju przeznaczenia towarów;
c) zgłaszający/deklarant;
d) przewoźnik;
e) środek transportu w przewozie międzynarodowym, którym przewożony  jest towar;
f) nazwa, ilość towarów zgodnie z dokumentami handlowymi, transportowymi (przewozowymi);
g) wartość towarów z dokumentami handlowymi, transportowymi (przewozowymi);
h) kod towarów zgodnie z TN WED TS (Nomenklaturą Celną Handlu Zagranicznego Unii Celnej) – nie mniej niż 6 pierwszych znaków (cyfr);
i) waga brutto lub objętość  towarów, a także ilość towarów określona według dodatkowych jednostek miary (o ile są takie dane) odpowiednio dla każdego kodu;
j) ilość miejsc ładunkowych (miejsc paletowych);
k) miejsce przeznaczenia towarów zgodnie z dokumentami transportowymi (przewozowymi);
l) dane o dokumentach potwierdzających przestrzeganie ograniczeń, związanych z przemieszczeniem towarów przez granicę Unii Celnej, o ile takie przemieszczenie jest dopuszczalne na podstawie posiadanych dokumentów;
m)  planowany przeładunek towarów lub kontenerów oraz (lub) inne czynności przeładunkowe w trakcie transportu (o ile są takie dane);
n) planowany czas przybycia towarów;
o) miejsce przybycia towarów.

4) Obowiązek terminowego i pełnego przekazania informacji wyprzedzającej organom celnym spoczywa na przewoźniku. Partia towaru, o której informacja wyprzedzająca nie zostanie przedstawiona organom celnym w zakresie i terminie określonym przez decyzję EKG, zostanie zaliczona do kategorii ryzyka.
Źródło: Służba Celna
 

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express dołącza do swojej floty nowe frachtowce Boeing 767-300 Freighters
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC