Dodaj ogłoszenie o pracy


Do Turcji tylko z EKMT

Od pewnego czasu służby graniczne Turcji podczas kontroli pojazdów przy wjeździe do tego kraju, żądają od kierowców okazania oprócz listu przewozowego CMR oraz karnetu TIR również innych dokumentów w tym przede wszystkim faktur handlowych.
O tym problemie poinformował departament transportu drogowego w swoim piśmie do Biura ds. Transportu Międzynarodowego - GITD.

Sytuacja ta dotyczy przypadków, gdy miejscem załadunku wskazanym w CMR jest Polska, a miejscem wyładunku Turcja lub odwrotnie, natomiast faktura handlowa została wystawiona w innym kraju niż Polska lub Turcja.

I wtedy służby tureckie żądają okazania tureckiego zezwolenia na przewozy do/z krajów trzecich. W przypadku braku takiego zezwolenia pojazd jest zatrzymywany i dodatkowo nakładana jest kara w wysokości 3000 euro. Strona polska nie zgadza się z taką interpretacją przewozów i podjęła już działania w celu rozwiązania tego problemu.
Dlatego - do czasu jednoznacznego wyjaśnienia tej sprawy i żeby uniknąć zapłaty wysokiej, departament zaleca aby kierowcy w opisanym powyżej przypadku posiadali w pojeździe tureckie zezwolenia na przewozy do/z krajów trzecich lub zezwolenia EKMT.
rak za info MIR

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.