Dodaj ogłoszenie o pracy


Dodatkowa gwarancja przy przewozie towarów za karnetem TIR do Rosji

Służba Celna RP, na podstawie informacji uzyskanych od Federalnej Służby Celnej Federacji Rosyjskiej, powiadamia, iż pomimo przedłużenia umowy z ASMAP, a tym samym formalnego obowiązywania procedury TIR w Rosji, przy wjeździe towarów na obszar Rosji wymagana jest dodatkowa gwarancja na granicy rosyjskiej, będącej zewnętrzną granicą Unii celnej.
Dotyczy to m.in. granic Rosji z Łotwą, Estonią, Litwą, Ukrainą, a od 3 grudnia 2013 r. - również granicy polskiej z Obwodem Kaliningradzkim.
Wymóg dodatkowej gwarancji w Obwodzie Kaliningradzkim odnosi się jednak tylko do określonej grupy towarów (dane uzyskane od Obwodowego Urzędu Celnego w Kaliningradzie 5.12.2013r.) i dotyczy:

  • żywe bydło rogate
  • żywy drób
  • świeże lub schłodzone mięso z bydła rogatego
  • mrożone mięso z bydła rogatego
  • świeża ,schłodzona lub mrożona wieprzowina
  • masło śmietankowe i inne tłuszcz i masła wyprodukowane z mleka
  • sery i twarogi
  • świeże lub schłodzone ziemniaki
  • świeże lub schłodzone: cebula, czosnek, por i inne warzywa cebulowate
  • świeże lub schłodzone: kapusta, kalafior ,kalarepa i podobne warzywa jadalne
  • mąka pszenna i pszenno-żytnia
  • jak również do sytuacji, gdy odbiorca docelowy jest spoza Obwodu Kaliningradzkiego oraz gdy przewoźnik ma zadłużenie w płatnościach celnych.

Jednocześnie informujemy - czytamy w komunikacie Służby Celnej - że sytuacja dotycząca przewozów TIR do Rosji przez granicę z Białorusią (granica wewnętrzna Unii celnej) przedstawia się odmiennie. Na podstawie dotychczasowej praktyki należy stwierdzić, że towary  przewożone na podstawie karnetu TIR bez przeszkód mogą być przemieszczane przez tę granicę do pierwszego urzędu docelowego na terenie Rosji. Jednak w celu dokonania kolejnego rozładunku w kolejnym urzędzie docelowym, służba celna Rosji wymaga już stosowania tranzytu wewnętrznego rosyjskiego i przedstawienia gwarancji.
Informujemy ponadto, że na forum międzynarodowym (m.in. Komisja Europejska) w dalszym ciągu podejmowane są działania i wysuwane żądania wobec władz rosyjskich,  by stosowały zgodnie z przepisami  Konwencję TIR.
Komisja Europejska zamieściła informację w tej sprawie na swojej stronie internetowej http://ec.europa.eu/taxation_customs/index_en.htm.
za info http://www.mf.gov.pl/sluzba-celna

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.