Konto pracodawcy


Wozisz ładunki do/przez Rumunię - dokładnie wypełniaj CMR

Przypomina o tym Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w polskiej ambasadzie w Bukareszcie. Ponieważ odnotowano przypadki konfiskat przewożonych na terenie Rumunii towarów - WPHI przypomina o dokładnym wypełnieniu CMR (dane firmy wysyłającej i firmy odbierającej towar).
Ważny jest także prawidłowo wpisany NIP odbiorcy (WPHI może przekazać wyciąg z rejestru handlowego dotyczący firmy rumuńskiej, firma  polska może zweryfikować NIP także sama na stronie www.validari.ro).
Ponadto aby uniknąć dalszych kłopotów należy sprawdzić, czy odbiorca rumuński jest zarejestrowany w bazie importerów dokonujących obrót intracomunitar (wewnątrz wspólnotowy).

W razie niespełnienia omówionych warunków transportu (w tym w szczególności źle wypełniony CMR), polski przedsiębiorca naraża się na utratę całego towaru. Następuje wyładunek i wystawienie dokumentu poświadczającego przeprowadzone działania, tzw. proces verbal (protokól). I wtedy proceduralnie w ciągu 48 godzin następuje sprzedaż towaru na licytacji. Właściciele skonfiskowanego towaru lub firma transportowa mają 15 dni od daty wystawienia „Proces verbal” na złożenie ewentualnego odwołania od decyzji do sądu.
Odwołania składane są w odpowiednim terytorialnie sądzie (przykładowo dla Bors jest to Oradea, dla Nadlac jest to Arad, dla Bechet jest to Craiova).
Można w CMR umieścić zapis dotyczący własności towaru, zgodnie z którym towar pozostaje własnością producenta aż do momentu uzyskania płatności od klienta.

W przypadku zagrożenia konfiskaty towaru, WPHI sugeruje natychmiastowe zgłoszenie sprawy do kancelarii prawniczej. Wydział dysponuje listą kancelarii prawnych, które ewentualnie mogą wspierać poszkodowaną firmę w procesie.
rak/za info WPHI w Bukareszcie

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
CEVA uruchamia nowe usługi air cargo
15 lat Dachser w Polsce
MediaMarktSaturn uruchomił nowe centrum dystrybucji w Polsce
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC