Dodaj ogłoszenie o pracy


"Produkty w sieci" - rzetelna i aktualna informacja o 270 tys. produktów już w internecie

Już ponad 270 tys. produktów można przeglądać w Internecie lub za pomocą telefonu komórkowego w ramach projektu PRODUKTY W SIECI. Celem projektu jest udostępnianie referencyjnej i wiarygodnej bazy danych podstawowych produktów, ich opisów oraz relacji zachodzącymi między numerem kodu kreskowego a danymi o okodowanych towarach. Szybki dostęp do rzetelnej i aktualnej informacji o produktach zwiększa zaufanie konsumentów i wspiera ich decyzje zakupowe.

 

Rozwój rynku e-commerce i technologii mobilnych spowodował, iż coraz większe znaczenie dla konsumentów i partnerów handlowych ma szybki dostęp do informacji o produktach. Jak pokazują liczne badania rynkowe, ponad 60% decyzji zakupowych podejmowanych jest przez klientów spontanicznie, w czasie wizyty w sklepie. W jaki sposób stymulować procesy podejmowania takich decyzji?

W odpowiedzi na to zapotrzebowanie Instytut Logistyki i Magazynowania - organizacja krajowa GS1 Polska, uruchomił projekt PRODUKTY W SIECI . W ramach projektu powstał elektroniczny rejestr produktów okodowanych, który umożliwia firmom tworzenie własnych, aktualnych opisów produktów i co najważniejsze zapewnia bezpieczeństwo i efektywność przechowywania informacji. Od strony technicznej projekt opiera się na dostarczeniu użytkownikom kodów kreskowych GS1 przyjaznego narzędzia do elektronicznego zarządzania Numerami Identyfikacyjnymi Firmy i danymi o kodowanych produktach.

 

Wszystkie dane pochodzą od producenta bądź właściciela marki, a więc z samego źródła. Mogą one być prezentowane w dwojaki sposób: przez telefon komórkowy, w oparciu o udostępnioną aplikację MobitGS1 oraz na stronie www.produktywsieci.pl. W pierwszym przypadku konsument otrzymuje dostęp do informacji o produkcie poprzez zeskanowanie kodu kreskowego. W drugiej sytuacji wpisanie na stronie www.produktywsieci.pl numeru identyfikacyjnego znajdującego się pod kodem kreskowym umożliwi dostęp do informacji o produkcie. Zarówno aplikacja jak i strona oferują dodatkowe funkcjonalności takie jak: szersza informacja o produkcie, sprawdzenie oryginalności produktu przez porównanie tego oglądanego przez klienta w sklepie z prezentowanym w telefonie jego zdjęciem, bezpośrednie przejście do sklepu internetowego, dostęp do informacji o produkcie z innych źródeł danych oraz funkcjonalności multimedialne (dla wybranych produktów).

 

- Zdecydowaliśmy się na udział w projekcie, ponieważ jest to zupełnie inny sposób na zaprezentowanie klientowi wyrobu medycznego - w sposób prosty, a jednocześnie wiarygodny. Chcemy, aby konsumenci mieli możliwość zapoznania się z produktami, nie tylko w sklepie, ale również korzystając z nowych kanałów komunikacji, takich jak aplikacja na smartfon MobitGS1 czy www.produktywsieci.pl. – uzasadnia udział w projekcie Piotr Krężel, dyrektor ds. marketingu z REH4MAT, producenta wyrobów ortopedycznych i środków pomocniczych służących osobom z dysfunkcjami narządów ruchu.

 

Projekt powiązany jest także z Krajową Bazą Produktów Ochrony Zdrowia (KBPOZ), która jest pierwszą w Polsce centralną bazą produktów leczniczych i wyrobów medycznych, okodowanych kodem kreskowym GS1. To na bieżąco aktualizowany, we współpracy z IMS Poland, katalog elektroniczny, funkcjonujący w Internecie na rzecz bezbłędnych i automatycznie wprowadzanych danych do systemów informatycznych firm – uczestników łańcucha dostaw i administracji państwowej.

Projekt docelowo ma pozwolić branży e-commerce i mobile commerce uwolnić się od problemu zbierania i aktualizacji podstawowych danych opisujących produkty. W 80% przypadków konsument nie kupi w Internecie błędnie opisanego produktu. Również przed zakupem w handlu tradycyjnym informacje o produktach są poszukiwane w Internecie. Dlatego warto mieć kontrolę nad tym, jak produkt jest prezentowany w sieci.

(źr. ILiM/GS1 Polska)


Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM), GS1 Polska
Realizuje prace badawczo-rozwojowe i usługi doradcze podnoszące efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw i całych łańcuchów dostaw. Pełni rolę organizacji krajowej GS1 wdrażającej do praktyki gospodarczej globalne standardy GS1, obejmujące m.in. kody kreskowe i elektroniczną wymianę danych. ILiM jest wykonawcą projektów rządowych związanych z rozwojem handlu elektronicznego w Polsce. Aktywnie działa w europejskiej przestrzeni badawczej będąc koordynatorem i partnerem projektów z zakresu ICT i logistyki.

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.