Dodaj ogłoszenie o pracy


Tomasz Pyka Vice President Airfreight klastra North&East Europe DB Schenker

DB Schenker mianował nowego szefa biznesu lotniczego. Stanowisko VP Airfreight Cluster NEE objął Tomasz Pyka. Z firmą jest on związany od 2015 r., najpierw jako Head of Key Account Management, później Sales Director, a od 2017 r. Chief Commercial Officer klastra NEE.

Na nowym stanowisku Tomasz Pyka będzie odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii biznesu lotniczego dla wszystkich krajów klastra North & East Europe DB SCHENKER (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Ukraina, Kazachstan) oraz bieżące zarządzanie operacyjne.

Nowy lider biznesu lotniczego posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy dla branży logistycznej. Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego (Instytut Studiów Międzynarodowych, kierunek politologia), studiował także nauki polityczne na Uniwersytecie w Ratyzbonie. Na stanowisku VP Airfreight Cluster North & East Europe DB Schenker Tomasz Pyka zastąpił z początkiem lipca Michała Rene, który przeszedł na emeryturę po blisko 40 latach pracy w branży logistycznej.

(źr. DB Schenker)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.