GXO awansowało Adriana Stocha na dyrektora ds. automatyzacji, jakie powstało, aby sprostać ogromnemu zapotrzebowaniu klientów na automatyzację. Stanowisko podlegające dyrektorowi generalnemu Malcolmowi Wilsonowi obejmuje globalną odpowiedzialność za ustanowienie wiodących w branży możliwości automatyzacji, które zostaną wdrożone w globalnej skali GXO. Adrian Stoch będzie ściśle współpracował z dyrektorem ds. Informatyki GXO, Sandeepem Sakharkarem, w celu dalszego rozwoju i realizacji strategii technologicznej i oferty firmy.
Dyrektor ds. automatyzacji jest odpowiedzialny za zespół globalnych liderów ds. technologii, którzy skupiają się na automatyzacji i optymalizacji głównych ścieżek procesów magazynowych, a także współpracy w całej firmie w obszarach takich jak sztuczna inteligencja (AI) i integracja cyfrowa. GXO w całej swojej globalnej skali zdecydowanie przyspiesza wdrażanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, co znacznie zwiększa produktywność, oprócz korzyści płynących z technologii magazynowej. Wraz z rozszerzaniem pozycji lidera GXO, Adrian Stoch na swoim stanowisku będzie nadal rozwijał skalę działania i zakres kompetencji.
Wcześniej Adrian Stoch pełnił funkcję prezesa działu konsumenckiego w regionie obu Ameryk i Azji i Pacyfiku GXO, gdzie prowadził rekordowe wygrane biznesowe i kierował znaczną ekspansją automatyzacji w wielu największych amerykańskich lokalizacjach GXO dla szeregu wiodących marek takich jak: Adidas, H&M, L’Oréal i Spanx. Adrian Stoch ma ponad trzydziestoletnie doświadczenie w wielu branżach, w tym w wielokanałowym handlu detalicznym, farmacji i produkcji. Przed dołączeniem do GXO, Stoch zajmował wysokie stanowiska operacyjne w firmach: Target, Teva Pharmaceutical Industries i Cardinal Health.
GXO generuje około 30% swoich przychodów ze zautomatyzowanych rozwiązań, w porównaniu ze średnią branżową wynoszącą 8%. W pierwszym kwartale 2023 r. firma ustanowiła nowy rekord w zakresie wdrażania technologii operacyjnych, zwiększając łączną liczbę technologii i zautomatyzowanych rozwiązań o 64% rok do roku.
(źr. GXO)