Dodaj ogłoszenie o pracy


Zmiany w zarządzie DHL Freight Polska

Marek Skowroński objął stanowisko dyrektora zarządzającego DHL Freight Polska, dołączając do struktur DP DHL.

Marek Skowroński jest związany z branżą logistyczną już od ponad 20 lat. W ostatnich latach zajmował stanowisko VP Land Transport w DB Schenker, gdzie odpowiadał za biznes lądowy w 6 krajach. Jego wyróżniki to szeroka wiedza biznesowa, znajomość dynamicznie zmieniającego się rynku oraz specjalistyczne doświadczenie, zdobyte u jednego z czołowych operatorów w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw i rozwiązań logistycznych w obszarze transportu drogowego. Marek Skowroński jest także absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz Akademii Psychologii Przywództwa.

Jako dyrektor zarządzający w DHL Freight Polska będzie odpowiedzialny za rozwój organizacji na rynku polskim, dynamiczne zwiększanie udziału w rynku oraz poszerzanie portfolio klientów korzystających z usług świadczonych przez firmę. Kluczowym celem będzie stworzenie strategii zapewniającej pełne wykorzystanie potencjału firmy w Polsce.

- Wykorzystamy szerokie możliwości, jakie daje skala naszego biznesu. DHL to globalny lider logistyki i marka doskonale rozpoznawalna wśród klientów. Bycie częścią tak dużej i silnej europejskiej sieci drobnicowej to duży potencjał. Wspólnie z zespołem będziemy pracowali nad zwiększaniem udziałów w rynku. Musimy stawiać sobie ambitne cele, tak, aby wkrótce stać się pierwszym wyborem klientów mających potrzeby w transporcie lądowym – podkreśla Marek Skowroński, dyrektor zarządzający w DHL Freight Polska.

(źr. DHL Freight Polska)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.