Dodaj ogłoszenie o pracy


Marek Małachowski dyrektorem zarządzającym ALD Automotive

ALD Automotive Polska mianowało nowego dyrektora zarządzającego. Stanowisko to objął Marek Małachowski i zastąpił tym samym Tomasza Ślepowrońskiego, który zajmował je od 2003 r. Jest on odpowiedzialny za zarządzanie firmą w Polsce, kształtowanie i realizację lokalnej strategii jej rozwoju. 

 

Marek Małachowski posiada bogate doświadczenie w pracy w branży motoryzacyjnej. Zdobywał je w znacznej mierze w ramach koncernu Renault, gdzie pracował w latach 1991-2008, zarówno w Polsce, jak i w Niemczech, we Francji i w Krajach Bałtyckich, piastując stanowiska kierownicze w obszarach marketingu, sprzedaży oraz współpracy z dealerami marki. W centrali koncernu we Francji pełnił funkcję Dyrektora Marketingu Gamy Twingo i Clio, odpowiadając za światową strategię marketingową dla tych modeli Renault. Na stanowisku Dyrektora Krajów Bałtyckich zarządzał wszystkimi działaniami marek Renault i Dacia na tych rynkach, a w ramach rozwijania sprzedaży flotowej kierował wprowadzeniem oferty leasingu i wynajmu długoterminowego we współpracy m.in. z ALD Automotive oraz Swedbankiem. Piastował również stanowisko członka zarządu RCI Bank Polska S.A. W latach 2008-2009 pełnił funkcję dyrektora ds. rozwoju biznesu w firmie Scuderia Praha, oficjalnego importera marek Ferrari i Maserati, kierując projektem wprowadzenia firmy na rynek polski. Od lipca 2009 r. prowadził natomiast własną firmę konsultingową MM Consulting, w ramach której doradzał dealerom w zakresie organizacji i restrukturyzacji stacji dealerskich, a także realizował programy szkoleniowe i coachingowe na zlecenie importerów samochodów.

Prywatnie Marek Małachowski jest żonaty, ma czterech synów. Jego hobby to bieganie, narciarstwo alpejskie i klasyczne oraz historia Pomorza.

(źr. ALD Automotive Polska)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.