Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy CEO w DHL Supply Chain

Z dniem 1 października 2019 r. Henrik Venter (l. 50) obejmie funkcję dyrektora generalnego DHL Supply Chain na Europę Kontynentalną, Bliski Wschód i Afrykę. Zastąpi na tym stanowisku Oscara de Bok, który w październiku, jako członek zarządu grupy kapitałowej Deutsche Post DHL, zasiądzie na czele zarządu DHL Supply Chain.

Jako dyrektor generalny DHL Supply Chain na Europę kontynentalną, Bliski Wschód i Afrykę, Hendrik Venter stanie na czele oddziałów firmy w 25 krajach. W tej funkcji skupi się na wzmacnianiu pozycji regionu i jego przyszłym rozwoju, a także na wprowadzaniu procesu standaryzacji oraz konsekwentnym wdrażaniu planu innowacyjnego w dziale biznesowym. Równocześnie stanie się on członkiem zarządu DHL Supply Chain.

Hendrik Venter od 2009 roku zajmował różne stanowiska kierownicze w firmie. Pracował najpierw w RPA jako dyrektor ds. sektora opieki Zdrowotnej, Technologii i Motoryzacji, a od 2013 roku stał na czele pionu logistyki kontraktowej, zajmując w Polsce stanowisko dyrektora zarządzającego. W 2015 roku został mianowany na stanowisko dyrektora generalnego na Europę Środkową, w 2018 roku jego funkcja została poszerzona o kierownictwo nad oddziałami w Europie Wschodniej. Od tego czasu Hendrik Venter zarządzał działaniami DHL Supply Chain w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Hendrik Venter obronił pracę licencjacką z zakresu inżynierii, posiada również dyplom z dziedziny zarządzania biznesem.

(źr. DHL Supply Chain)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.