Dodaj ogłoszenie o pracy


Zmiana na stanowisku prezesa zarządu DB Cargo Polska

Rada Nadzorcza DB Cargo Polska powołała Steffena Bobsien na prezesa zarządu DB Cargo Polska, który rozpocznie pracę na tym stanowisku 1 kwietnia 2019 r. Steffen Bobsien zastąpi Marka Staszka, który 1 lutego br. przejął zarządzanie produkcją jako członek zarządu DB Cargo AG we Frankfurcie n. Menem w Niemczech. Marek Staszek, podczas swojej pracy w Polsce szczególnie koncentrował uwagę na efektywności i wynikach, co ostatecznie wpłynęło na znaczną poprawę pozycji spółki na polskim rynku.

Steffen Bobsien (48 lat) od 2011 roku pełnił stanowisko wiceprezesa obszaru tabor i technologia w DB Cargo AG. W ramach swojej funkcji odpowiadał za całościowy system zarządzania technologią i taborem europejskim. Stworzył również innowacyjne laboratorium „amspireLab”, przecierając w ten sposób szlak dla digitalizacji w europejskiej branży kolejowych przewozów towarowych. Stosując nowoczesne podejście do zarządzania taborem, wyznaczył nowe standardy i wprowadził funkcję ECM oraz techniczne udoskonalenia floty. Dzięki konsekwentnemu rozszerzaniu posiadanej przez spółkę floty lokomotyw interoperacyjnych, zbudował fundamenty pod przewozy w korytarzach europejskich. Steffen Bobsien ukończył inżynierię mechaniczną. Zajmował kierownicze stanowiska w branży kolejowej, m. in. w Bombardier Transportation oraz Siemens AG, w obszarach zajmujących się inżynierią, zarządzaniem produktem i projektami, produkcją oraz rozwojem biznesu.

- W 2018 roku przychody DB Cargo Polska były bardzo dobre, ponad założenia budżetowe. Dzięki wykorzystaniu projektu CorEx poprawiła się punktualność przyjazdów na granicę polsko–niemiecką – wzrost o ponad 12 proc. rok do roku, co uatrakcyjniło przewozy na odcinku przez Europę Wschodnią aż do Chin. Kontynuując zadanie Marka Staszka, Steffen Bobsien będzie umacniał pozycję firmy zgodnie z przyjętą strategią Grupy: „Z patchworku do sieci” – powiedział dr Roland Bosch, prezes zarządu DB Cargo AG, przewodniczący Rady Nadzorczej DB Cargo Polska.

(źr. DB  Cargo Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.