Dodaj ogłoszenie o pracy


Mieczysław Olender w Zarządzie Track Tec’a

Mieczysław Olender od 1 maja 2011 r. pełni funkcję Wiceprezesa i Dyrektora Zarządzającego w firmie Track Tec SA. Grupa jest wiodącym na rynku polskim producentem i dostawcą elementów infrastruktury kolejowej.
„Podzielam opinię ekspertów, że krytyczny technicznie stan infrastruktury torowej jest główną przyczyną znanych powszechnie problemów transportu kolejowego. Rozpoczęto wreszcie jednak zauważalne działania remontowo – modernizacyjne. Cieszę się , że będę miał możliwość pracować w Grupie przedsiębiorstw, która istotnie w tym procesie uczestniczy. Dostrzegam nasz potencjał dalszego rozwoju wewnętrznego i wzrostu konkurencyjności, co stworzy warunki zwiększania udziału w rynku krajowym i wejścia na rynki europejskie. ” – mówi Mieczysław Olender.
Mieczysław Olender jest doświadczonym menadżerem, od ponad 20 lat związanym z branżą transportu i logistyki kolejowej. Przez ostatnie 10 lat kierował holdingiem PCC Rail SA, z sukcesem przeprowadzając proces restrukturyzacji i konsolidacji. W latach 90-tych Mieczysław Olender zasiadał w Zarządzie CTL Logistics, przyczyniając się do rozwoju pierwszej na rynku, a obecnie największej wśród prywatnych przewoźników, grupy logistycznej w Polsce.
Mieczysław Olender jest absolwentem wydziału automatyki Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie, wydziału finansów Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz studiów podyplomowych z zakresu organizacji i zarządzania. W 2009 roku uhonorowany nagrodą specjalną „Człowiek roku – przyjaciel kolei”.

(źr. Track Tec)

* Track Tec to marka stworzona w 2010 roku dla dwóch wytwórni podkładów strunobetonowych, suwalskiego Kolbetu i WPS Goczałków, przedsiębiorstw z ponad 50-letnią tradycją na polskim rynku. W lutym 2011 roku Track Tec przeprowadził zakończoną sukcesem akwizycję kolejnej spółki – do Grupy dołączył KolTram, wiodący na polskim rynku producent rozjazdów kolejowych. Obecnie w Grupie zatrudnionych jest ponad 500 osób. Grupa Track Tec jest liderem na polskim rynku podkładów strunobetonowych i rozjazdów kolejowych.
Głównym udziałowcem jest Jarosław Pawluk, twórca CTL Logistics, największego w Polsce prywatnego kolejowego przewoźnika towarowego. CTL, początkowo funkcjonujący pod nazwą Chem Trans Logistics, powstał w 1992 roku. Dzięki spektakularnemu rozwojowi Grupy  i osiągnięciu dominującej pozycji wśród prywatnych przewoźników cargo, w 2008 roku Jarosław Pawluk zdecydował się na sprzedaż 75% udziałów brytyjskiemu funduszowi private equity Bridgepoint. Była to jedna z największych transakcji w tym sektorze.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.