Dodaj ogłoszenie o pracy


Artur Pęksyk szefem logistyki w Porta

Porta KMI Poland jest największym producentem drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej z obrotem na poziomie 407 mln zł w 2017r. i eksportem w wysokości 109 mln zł w 2017 r. Firma poinformowała właśnie, że Artur Pęksyk objął stanowisko dyrektora Pionu Sprzedaży i Marketingu utworzonego w Porta KMI Poland po decyzji zarządu o konsolidacji dwóch departamentów. W ramach swoich obowiązków będzie koordynował działania w obszarze sprzedaży i marketingu, a także logistyki oraz eksportu. Operacyjnie, silne wsparcie będzie mu zapewniał Jacek Woźniak - dyrektor sprzedaży.

- Połączenie funkcji sprzedaży i marketingu w ramach jednego pionu to efekt doskonalenia procesów biznesowych w naszej firmie. Już 3 lata temu zdecydowaliśmy się przyjąć strategię, która stawia w centrum klienta i jego potrzeby. Artur potrafił świetnie wdrożyć tę wizję w obszarze marketingu. Teraz przyszedł czas, by bardzo silnie zaistniała także w zakresie naszej codziennej współpracy z siecią dilerską, a w efekcie mogła w pełni przełożyć się na klientów Porta także od strony procesu sprzedaży. Jestem przekonany, że Artur i Jacek, którzy w ostatnich latach tworzyli zgrany zespół współpracujący z naszymi partnerami handlowymi, będą potrafili zaproponować innowacyjne podejście do sprzedaży, wyznaczające nowe standardy działania w branży. Życzę obu panom powodzenia i wielu sukcesów w realizacji nowych zadań - komentuje Łukasz Luto, wiceprezes i dyrektor zarządzający Porta KMI Poland.

Artur Pęksyk jest związany z Porta KMI Poland od 2006 r. Dzięki swojej wizji i determinacji przez lata inicjował zmiany wspierające wzrost i ekspansję firmy z poziomu dyrektora marketingu. Wcześniej był dyrektorem zarządzającym agencji reklamowej ITV. Ukończył filozofię i socjologię na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Jacek Woźniak, szef sprzedaży w Porta na Polskę, jest związany z pomorskim producentem od 2005 r. Przez kolejne lata rozwijał swoje kompetencje sprzedażowe w firmie, zajmując się eksportem, marketingiem zagranicznym oraz handlem. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego.

Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, w samym 2017 r. sprzedała ponad 1,5 miliona skrzydeł i ościeżnic i planuje dalszy, dwucyfrowy wzrost obrotów w 2018 r. Dynamiczny rozwój to m.in. efekt inwestycji realizowanych w ramach grupy. Tylko w tym roku Porta zamierza przeznaczyć na innowacje technologiczne 40 mln zł, w pięcioletnim okresie 2014-2019 wydatki na te cele wyniosą blisko 163 mln zł. Drzwi Porta sprzedawane są w ponad 30 krajach, m.in. odbiorcom z południa Europy, wymagającym klientom indywidualnym z Europy Zachodniej, na wschodzie kontynentu, a także na bardziej odległych rynkach, jak Wietnam, gdzie Porta już ma dwa salony firmowe i planuje otwarcie kolejnych. Zarząd szacuje, że w ciągu najbliższych lat udział eksportu w przychodach grupy zwiększy się do ponad 40 proc.

(źr. Porta KMI Poland)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.