Dodaj ogłoszenie o pracy


Georges Gomes dyrektorem logistyki multimodalnej w Gefco Polska

Stanowisko dyrektora logistyki multimodalnej w Gefco Polska objął Georges Gomes. W Polsce mieszka od 2002 roku. Jest absolwentem Uniwersytetu Paryskiego na kierunkach Ekonomia Przemysłu oraz Organizacje Przemysłowe i ich Strategie.

Georges Gomes, nowy Dyrektor Logistyki Multimodalnej rozpoczął karierę w branży logistycznej w 1995 roku w Brazylii, gdzie koordynował transport multimodalny na rzecz producentów samochodów. Po powrocie do Europy zajmował się inżynierią logistyki dla branży Automotive. Przez 6 lat pracował na Słowacji, gdzie między innymi nadzorował dystrybucję samochodów koleją na obszarze całej Europy.

 

Awans Georgesa Gomesa na to stanowisko,  to kolejny krok firmy na drodze rozwoju struktur dedykowanych transportowi multimodalnemu, który jest jednym z kluczowych kierunków rozwoju Gefco. Transport ten, jako optymalne rozwiązanie odpowiadające zapotrzebowaniu na działania przyjazne dla środowiska jest realną alternatywą dla transportu drogowego. Oprócz względów ekologicznych, rozwój logistyki multimodalnej niesie ze sobą korzyści w wymiarze ekonomicznym.

- Wzrost cen paliwa, wprowadzanie kolejnych opłat drogowych oraz sytuacja na rynku pracy wśród przewoźników, którzy dbają o to by kierowcy ciężarówek nie poruszali się na trasach przekraczających 500 km – te wszystkie czynniki powodują, że transport multimodalny coraz częściej zastępuje drogowy. – mówi Georges Gomes.
Gefco posiada już w swoim portfolio wiele ambitnych projektów multimodalnych, jednak do tej pory w Polsce nie funkcjonowała struktura dedykowana wyłącznie temu obszarowi logistyki. - Jednym z moich głównych zadań oprócz kierowania działaniami operacyjnymi będzie rozbudowa silnego zaplecza organizacyjnego dla transportu multimodalnego oraz rozszerzenie wachlarza usług dostępnych dla naszych klientów. - dodaje Georges Gomes.

 

Docelowo Gefco planuje zredukowanie udziału transportu drogowego w operacjach firmy do 75proc. (obecnie wynosi on ponad 80proc.). Operator będzie rozwijać połączenia multimodalne dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej. Te ambitne cele wymagały zaangażowania managera, którego cechuje rozległe doświadczenie zdobyte na wielu rynkach.
(źr. Gefco Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.