Dodaj ogłoszenie o pracy


Piotr Sukiennik zrezygnował ze stanowiska dyrektora generalnego FM Logistic

FM Logistic poinformowało o zmianie na stanowisku dyrektora generalnego - Piotr Sukiennik podjął decyzję o rezygnacji z tego stanowiska z początkiem lutego br. Jego miejsce zajął Daniel Franke.

Jak podano w komunikacie FM Logistic, powodem odejście Piotra Sukiennika jest chęć poświęcenia się nowym, własnym projektom biznesowym. Z FM Logistic Sukiennik związany był 22 lata. Przeszedł wiele szczebli zawodowych. W 2001 r. objął stanowisko dyrektora transportu na Polskę, a po czterech latach dyrektora operacyjnego. W 2011 roku został dyrektorem generalnym polskiego oddziału FM Logistic, zaś w listopadzie 2016 roku powierzono mu kierowanie strukturami firmy w Europie Centralnej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry). W ciągu ostatnich lat firma była wielokrotnie wyróżniana i nagradzana. - Nadszedł moment, w którym mogę powiedzieć, że po 22 latach pracy w FM Logistic, czas na nowe wyzwania  – mówi Piotr Sukiennik. – Nie często się zdarza, że ma się szansę na rozwój osobisty, który jednocześnie służy organizacji. Ja tę szansę w FM Logistic otrzymałem i wykorzystałem. Dzisiaj FM Logistic w Polsce jest prężną i rozwiniętą strukturą, przyciągającą nowych klientów, wdrażającą nowoczesne rozwiązania i sięgającą z powodzeniem po innowacje, które zmieniają rynek usług logistycznych i transportowych. To w końcu marka, która zdobyła uznanie wśród klientów dzięki swojej otwartości, transparentnej komunikacji i wiedzy, które pozwalają jej na bycie ekspertem i doradcą w budowaniu i realizacji łańcuchów dostaw.

Od lutego, nowym dyrektorem generalnym FM Logistic na Europę Centralną został Daniel Franke. Jego zadaniem będzie m.in. przygotowanie strategii rozwoju firmy oraz kontynuowanie planu poprawy doskonałości operacyjnej, aby marka FM Logistic stała się  liderem w łańcuchu dostaw na rynkach, na których jest obecna.

(na zdj. Daniel Franke)
(na zdj. Daniel Franke)

Daniel Franke posiada blisko 20-letnie międzynarodowe doświadczenie w dziedzinie logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Karierę rozpoczynał w Grupie Schenker, początkowo w Polsce, gdzie piastował kilka stanowisk w dziale sprzedaży i marketingu oraz jako kierownik strategicznych projektów logistycznych. Był także odpowiedzialny za pozyskanie i wdrożenie pierwszych dużych projektów z obszaru logistyki kontraktowej operatora w Polsce. W kolejnych latach  w Niemczech, w siedzibie Grupy, w departamencie Corporate Conntract Logistic / Supply Chain Management nadzorował duże wdrożenia i start-upy realizowane w kilku krajach południowej i zachodniej Europy. W 2010 roku dołączył do Rohlig Suus Logistics, gdzie przez ponad 7 lat jako CEO i członek zarządu odpowiadał m.in. za przekształcenie produktów logistyki kontraktowej i drobnicy krajowej w Polsce w dochodowe i najszybciej rozwijające się sektory firmy.

(źr. FM Logistic)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.