Dodaj ogłoszenie o pracy


Zmiany w zarządzie PKP Cargo

Prezes zarządu PKP Cargo Maciej Libiszewski oraz członek zarządu spółki ds. finansowych Arkadiusz Olewnik złożyli dymisję z zajmowanych stanowisk. Na ich miejsce zostali powołani: Witold Bawor na stanowisko członka zarządu spółki ds. Operacyjnych, a nowym prezesem zarządu został Krzysztof Mamiński.

26 października 2017 r. rezygnację z członkostwa w zarządzie spółki PKP Cargo złożyli prezes zarządu Maciej Libiszewski i członek zarządu ds. finansowych Arkadiusz Olewnik. Jako przyczynę rezygnacji wskazali, iż "w związku z wykorzystaniem wszelkich możliwości osiągnięcia porozumienia z Przewodniczącym rady nadzorczej PKP Cargo S.A. w zakresie współpracy w realizacji narastających zadań przewozowych“. Obaj zadeklarowali „wolę dalszej oddanej pracy na rzecz spółki dla realizacji zarówno jej celów statutowych jako publicznej spółki notowanej na giełdzie, jak też zadań wynikających z jej znaczenia, jako narodowego przewoźnika, dla bezpieczeństwa i rozwoju gospodarczego kraju".

Tego samego dnia rada nadzorcza spółki, w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego, podjęła uchwałę o powołaniu w skład Zarządu PKP Cargo z dniem 26 października 2017 r. Witolda Bawora, powierzając mu funkcję członka zarządu ds. operacyjnych. Jednocześnie podjęto uchwałę, zgodnie z którą Krzysztof Mamiński, członek Rady Nadzorczej PKP Cargo S.A., został oddelegowany do czasowego, tj. do dnia 26 stycznia 2018 r. wykonywania czynności prezesa zarządu spółki oraz powierzono mu pełnienie obowiązków prezesa zarządu  PKP CARGO. W wyniku dokonanych zmian, obecny skład zarządu PKP Cargo przedstawia się następująco: Krzysztof Mamiński – prezes zarządu, Grzegorz Fingas – członek zarządu ds. handlowych, Witold Bawor – członek zarządu ds. operacyjnych i Zenon  Kozendra – członek zarządu przedstawiciel pracowników.    

(źr. PKP Cargo)         


czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.