Dodaj ogłoszenie o pracy


Maciej Libiszewski prezesem zarządu PKP Cargo

Z dniem 19 stycznia, Rada Nadzorcza PKP Cargo powołała nowego prezesa zarządu. Stanowisko to objął Maciej Libiszewski, pełniący dotychczas funkcję członka Rady Nadzorczej Spółki.
17 grudnia 2015 r. Maciej Libiszewski został powołany w skład Rady Nadzorczej PKP Cargo. 18 grudnia ub.r. Rada Nadzorcza Spółki delegowała Libiszewskiego do czasowego wykonywania czynności członka Zarządu oraz pełnienia obowiązków Prezesa Zarządu PKP Cargo. Maciej Libiszewski jest z wykształcenia prawnikiem. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, a następnie Polsko – Niemieckie Studium Finansów, Zarządzania i Marketingu. Zdał egzamin dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa. Posiada doświadczenie w pracy na wysokich stanowiskach zarządczych z potwierdzoną zdolnością do prowadzenia zespołów interdyscyplinarnych i złożonych projektów. Libiszewski jest doświadczonym negocjatorem, wielokrotnie kończącym spory ze stroną społeczną zawarciem porozumienia. Jest autorem programów restrukturyzacyjnych i optymalizacyjnych związanych z finansowymi elementami funkcjonowania spółek prawa handlowego. Maciej Libiszewski prowadził działalność gospodarczą, następnie pracował w firmach związanych z transportem. Był wielokrotnym członkiem rad nadzorczych oraz zarządów państwowych, samorządowych i prywatnych spółek kapitałowych (w tym członek Rady Nadzorczej i członek Zarządu PKP CARGO w latach 2005 – 2008). W latach 2001 – 2015 był zawodowo związany z sektorem transportu. Posługuje się językami: angielskim, francuskim, niemieckim i rosyjskim.

(źr. PKP Cargo)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.