Dodaj ogłoszenie o pracy


Jacek Świniarski członkiem zarządu DB Schenker Rail Spedkol

Rada Nadzorcza DB Schenker Rail Polska powołała Jacka Świniarskiego na członka zarządu DB Schenker Rail Spedkol od dnia 1 września 2015 r. Jacek Świniarski będzie odpowiedzialny za sprawy operacyjne związane z realizacją oraz rozwojem świadczonych usług, w tym produktu flagowego jakim są tzw. pociągi liniowe - stałe, regularne połączenia kolejowe, obsługujące przewozy pojedynczych wagonów i grup wagonowych, między Polską a Europą Zachodnią i Południową.

Jacek Świniarski jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz ukończył studia podyplomowe na Politechnice Śląskiej w zakresie Zarządzania Bezpieczeństwem w Transporcie Kolejowym. Karierę zawodową rozpoczął w 1988 roku pracując w Zakładach Chemicznych Blachownia. W latach 1992-2009 pełnił liczne funkcje zarządcze w Zakładzie Usług Projektowych i Nadzoru Budowlanego oraz PCC Spedkol. W 2010 roku przejął odpowiedzialność za spedycję kolejową w DB Schenker Rail Spedkol, spółce powstałej w wyniku przejęcia PCC Spedkol przez DB Schenker Rail. Przez cztery kolejne lata rozwijał portfel usług, w tym aktywnie uczestniczył w procesie tworzenia pierwszego na polskim rynku regularnego połączenia kolejowego, obsługujące przewozy pojedynczych wagonów i grup wagonowych, między Polską a Niemcami. Dziś klienci mogą korzystać z trzech takich połączeń znanych pod nazwą Silesia, Moravia i Mazovia. W 2015 roku objął stanowisko zastępcy dyrektora ds. spedycji kolejowej.
- Osoba pana Jacka Świniarskiego, ze względu na jego wiedzę i doświadczenie w realizacji międzynarodowych połączeń kolejowych w tzw. ruchu rozproszonym, jest dla nas doskonałym wyborem. Jesteśmy przekonani, że wymiernie przyczyni się do dalszego rozwoju tak spółki, jak i całej Grupy DB Schenker Rail Polska - powiedział Marek Staszek, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.
Aktualnie w skład zarządu DB Schenker Rail Spedkol wchodzą: Tomasz Iwański – prezes zarządu i Jacek Świniarski – członek zarządu.

(źr. DB Schenker Rail)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.