Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy prezes w PS Trade Trans

Stanowisko prezesa Przedsiębiorstwa Spedycyjnego Trade Trans objął Twan Steenweg, holenderski specjalista z 25-letnim doświadczeniem w branży TSL. Spółka otrzymała też nowe zadania od swojego właściciela - Grupy PKP Cargo. Nowe kierownictwo Trade Trans będzie koncentrować się na efektywnej sprzedaży zintegrowanych usług logistycznych realizowanych przez Grupę PKP Cargo na rynkach międzynarodowych.
- PS Trade Trans będzie miał istotną rolę w dalszym rozwoju naszych zintegrowanych usług logistycznych i ich sprzedaży na rynkach międzynarodowych. Naszą ambicją jest stać się logistyczno-spedycyjnym „one-stop-shop” dla klientów. Korzystając z zasobów, jakimi dysponuje Grupa PKP CARGO w zakresie kompleksowych usług spedycyjnych i logistycznych, możemy teraz realizować samodzielnie lub we współpracy z partnerami usługi na wszystkich etapach procesu transportu towarów, od magazynowania, przez przeładunek, obsługę celną i sam przewóz, praktycznie w skali globalnej - mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych i szef rady nadzorczej PSTT.
Twan Steenweg ukończył szkołę nawigacji morskiej w Holandii. Po studiach uzyskał również tytuł MBA, ze specjalizacją w zakresie Transportu i Logistyki na University Of Tilburg/Tias Business School. W czasie swojej dwudziestopięcioletniej kariery zawodowej pracował w wielu uznanych na całym świecie firmach, mi.in.: CH Robinson, Kuehne+Nagel i Agility Logistics. W ramach zespołu CH Robinson, znanej głównie w Stanach Zjednoczonych, nadzorował rozwój jej usług w Europie. W Kuehne+Nagel odpowiadał za rozwój nowych obszarów handlowych, w tym za budowę globalnej organizacji sprzedaży m.in. dla obszaru Chin, Ameryki Południowej i Indii. Pracując dla Agility Logistics, globalnego dostawcy zintegrowanych rozwiązań dla łańcucha dostaw, nowy Prezes PS Trade Trans zajmował się rozwojem transportu drogowego w Europie.
Przedsiębiorstwo Spedycyjne Trade Trans, wchodzące w skład Grupy PKP Cargo, działa od 25 lat w branży spedycji i logistyki. Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia 350 pracowników w 18 agencjach celnych i 12 oddziałach. W całej Europie świadczy usługi w zakresie transportu, przeładunków, magazynowania i usług celnych. Posiada także infrastrukturę logistyczną, zapewniającą obsługę największych i najtrudniejszych przedsięwzięć transportowych. Firma oferuje spedycję kolejową i samochodową, organizację transportu morskiego, śródlądowego i lotniczego, przewozy promowe pociągów i samochodów ciężarowych między Polską a Skandynawią, przewozy ładunków ponadgabarytowych i wyjątkowo ciężkich, kompleksowe usługi celne, logistykę biomasy i zbóż, przeładunki w portach morskich i terminalach lądowych oraz logistykę magazynową. Ze średnimi przychodami na poziomie około 500 mln zł w ostatnich latach, PS Trade Trans organizował rocznie przewóz średnio 10 mln ton towarów. Pokonują one rocznie blisko 20 mln km na obszarze całej Europy.
PKP Cargo posiada udziały w PS Trade Trans od 2011 roku. W lutym 2015 roku nabyło pozostałą część akcji (44,44 proc.), tym samym przejmując nad Trade Trans całkowitą kontrolę.

(źr. PKP Cargo SA)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.