Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy zarządu w DB Port Szczecin

1 sierpnia br. Manfred Michel, wieloletni prezes DB Port Szczecin, spółki należącej do DB Schenker Rail Polska, zakończy pracę na tym stanowisku, obejmując jednocześnie stanowisko Senior Consultant Region East w DB Schenker Rail oraz funkcję członka Rady Nadzorczej spółki DB Port Szczecin. Nowym prezesem został Paweł Wac. Do zarządu dołączył także Daniel Saar.
Manfred Michel pełnił funkcję prezesa zarządu od 1 sierpnia 2010. Przez pięć lat pod jego przewodnictwem spółka z sukcesem przeszła restrukturyzację, wzmocniła swoją pozycję i stała się kluczowym terminalem przeładunkowym na trasach ze Skandynawii do Europy Południowej.
Paweł Wac karierę zawodową rozpoczął w 2005 roku pracując dla międzynarodowych kancelarii prawnych SALANS LLP (Niemcy), LINKLATERS (Belgia, Polska, Niemcy), Pöllath&Partners (Niemcy) oraz Görg (Niemcy). Pracę w Deutsche Bahn AG rozpoczął w roku 2009 przejmując odpowiedzialność za Dział Prawny w grupie DB Schenker Rail Polska. Z sukcesem przeprowadził liczne transakcje przejęcia i zbycia udziałów oraz łączenia spółek w ramach procesu restrukturyzacji prawnej grupy DB w Polsce. Skutecznie reprezentował interesy firmy przed organami regulacyjnymi, antymonopolowymi oraz sądami. W latach 2011-2013 równolegle z funkcją dyrektora Działu Prawnego pełnił funkcję członka zarządu spółki DB Polska Acquisition Sp. z o.o. Od 2013 roku jest członkiem Rady Nadzorczej Śląskiego Centrum Logistyki S.A. W kwietniu 2015 roku został powołany na stanowisko członka zarządu DB Port Szczecin.
Daniel Saar ukończył studia magisterskie na Politechnice Szczecińskiej uzyskując w 2001 roku tytuł inżyniera. Do roku 2008 pracował na stanowisku inżyniera, starszego inżyniera oraz kierownika projektu w firmie Volker Wessel (Wielka Brytania). W 2009 roku przeszedł do firmy Herman Kirschner Poland, gdzie zajmował się koordynacją kosztową wielomilionowych projektów budowy autostrad. Pracę w Grupie Deutsche Bahn rozpoczął w 2010 roku na stanowisku Kierownika Projektu DB Port Szczecin, koordynując budowę nowego terminala kontenerowego na nabrzeżu fińskim. Od 2011 roku pełni funkcję dyrektora Departamentu Infrastruktury, Techniki i Zakupów w DB Port Szczecin. Równolegle jest członkiem Rady Nadzorczej spółki DOKER PORT Sp. z o.o. oraz członkiem Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
DB Port Szczecin świadczy usługi przeładunku kontenerów i drobnicy zjednostkowanej (granit, celulozę, wyroby stalowe, sztuki ciężkie i ponadgabarytowe itp.). Posiada połączenia z portami Rotterdam, Hamburg, Bremerhaven, Kłajpeda, St. Petersburg, Gdynia, Gdańsk, Kopenhaga, Malmö, Ahus, Halmstadt, Fredericia, Helsiniki czy Immingham. Dzięki zawiązanej współpracy z operatorami Unifeeder, CMA-CGM oraz Tschudi port uzyskał połączenia kontenerowe z Finlandią (Helsinki), Litwą (Kłajpeda), Norwegią (Drammen), Danią (Esbjerg), Wielką Brytanią (Immingham) i Holandią (Rotterdam). Stale rozbudowywany terminal kontenerowy posiada możliwości przeładunkowe wynoszące do 120 tys. TEU rocznie. Jako jedyny w Polsce port posiada certyfikat NATO, co umożliwia przeładunki sprzętu wojskowego. Jest też jednym z pierwszych na świecie portów dowozowo-odwozowych, który spełnia standardy Container Security Initiative. Oznacza to, że kontenery przypływające stąd nie muszą przechodzić dalszej inspekcji podczas podróży do USA. Znaczącym osiągnięciem jest wprowadzenie systemu Autostore, dzięki któremu średni czas urzędowej obsługi kontenera skrócono i trwa on maksymalnie do 4 godzin.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.