Dodaj ogłoszenie o pracy


Kto odpowiada za infrastrukturę w nowym "superesorcie”

Aż czterech współpracowników byłego ministra Nowaka, w randze wiceministra odwołała Elżbieta Bieńkowska, wicepremier i minister połączonych resortów rozwoju regionalnego i transportu, gospodarki morskiej i budownictwa.
Odwołani zostali podsekretarze stanu Andrzej Massel, Piotr Styczeń, Maciej Jankowski oraz Patrycja Wolińska-Bartkiewicz. Jako uzasadnienie - podano fakt, że „w związku z połączeniem resortów transportu i rozwoju regionalnego nastąpi dostosowanie liczby ministrów do nowej struktury. Będzie za to nowy wiceminister odpowiedzialny za kolej.

Przypomnijmy, że Andrzej Massel był odpowiedzialny za kolej, Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, w resorcie transportu odpowiadała m.in. za nadzorowanie wydawania unijnych funduszy, a Piotr Styczeń, odpowiadał za sprawy dotyczące budownictwa. Nie zachował także swojego stanowiska Maciej Jankowski, który był odpowiedzialny m.in. za Pocztę Polską. W nowym resorcie funkcje sekretarzy stanu będą pełnili: pracujący dotąd w resorcie rozwoju regionalnego Adam Zdziebło oraz Zbigniew Rynasiewicz z resortu transportu.

Podsekretarzy stanu będzie siedmiu. Pozostali na swoich stanowiskach wiceministrowie z resortu rozwoju regionalnego: Marcin Kubiak, Marceli Niezgoda, Paweł Orłowski, Iwona Wendel. Natomiast z podopiecznych b. ministra Nowaka uchowali się Dorota Pyć i Janusz Żbik. Jak zapowiedziała szefowa „superresortu” - zostanie powołany jeszcze jeden podsekretarz stanu, który będzie odpowiadał za sprawy kolei.

rak za info KPRM

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.