Dodaj ogłoszenie o pracy


Kto odpowiada za infrastrukturę w nowym "superesorcie”

Aż czterech współpracowników byłego ministra Nowaka, w randze wiceministra odwołała Elżbieta Bieńkowska, wicepremier i minister połączonych resortów rozwoju regionalnego i transportu, gospodarki morskiej i budownictwa.
Odwołani zostali podsekretarze stanu Andrzej Massel, Piotr Styczeń, Maciej Jankowski oraz Patrycja Wolińska-Bartkiewicz. Jako uzasadnienie - podano fakt, że „w związku z połączeniem resortów transportu i rozwoju regionalnego nastąpi dostosowanie liczby ministrów do nowej struktury. Będzie za to nowy wiceminister odpowiedzialny za kolej.

Przypomnijmy, że Andrzej Massel był odpowiedzialny za kolej, Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, w resorcie transportu odpowiadała m.in. za nadzorowanie wydawania unijnych funduszy, a Piotr Styczeń, odpowiadał za sprawy dotyczące budownictwa. Nie zachował także swojego stanowiska Maciej Jankowski, który był odpowiedzialny m.in. za Pocztę Polską. W nowym resorcie funkcje sekretarzy stanu będą pełnili: pracujący dotąd w resorcie rozwoju regionalnego Adam Zdziebło oraz Zbigniew Rynasiewicz z resortu transportu.

Podsekretarzy stanu będzie siedmiu. Pozostali na swoich stanowiskach wiceministrowie z resortu rozwoju regionalnego: Marcin Kubiak, Marceli Niezgoda, Paweł Orłowski, Iwona Wendel. Natomiast z podopiecznych b. ministra Nowaka uchowali się Dorota Pyć i Janusz Żbik. Jak zapowiedziała szefowa „superresortu” - zostanie powołany jeszcze jeden podsekretarz stanu, który będzie odpowiadał za sprawy kolei.

rak za info KPRM

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.