Dodaj ogłoszenie o pracy


Kto odpowiada za infrastrukturę w nowym "superesorcie”

Aż czterech współpracowników byłego ministra Nowaka, w randze wiceministra odwołała Elżbieta Bieńkowska, wicepremier i minister połączonych resortów rozwoju regionalnego i transportu, gospodarki morskiej i budownictwa.
Odwołani zostali podsekretarze stanu Andrzej Massel, Piotr Styczeń, Maciej Jankowski oraz Patrycja Wolińska-Bartkiewicz. Jako uzasadnienie - podano fakt, że „w związku z połączeniem resortów transportu i rozwoju regionalnego nastąpi dostosowanie liczby ministrów do nowej struktury. Będzie za to nowy wiceminister odpowiedzialny za kolej.

Przypomnijmy, że Andrzej Massel był odpowiedzialny za kolej, Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, w resorcie transportu odpowiadała m.in. za nadzorowanie wydawania unijnych funduszy, a Piotr Styczeń, odpowiadał za sprawy dotyczące budownictwa. Nie zachował także swojego stanowiska Maciej Jankowski, który był odpowiedzialny m.in. za Pocztę Polską. W nowym resorcie funkcje sekretarzy stanu będą pełnili: pracujący dotąd w resorcie rozwoju regionalnego Adam Zdziebło oraz Zbigniew Rynasiewicz z resortu transportu.

Podsekretarzy stanu będzie siedmiu. Pozostali na swoich stanowiskach wiceministrowie z resortu rozwoju regionalnego: Marcin Kubiak, Marceli Niezgoda, Paweł Orłowski, Iwona Wendel. Natomiast z podopiecznych b. ministra Nowaka uchowali się Dorota Pyć i Janusz Żbik. Jak zapowiedziała szefowa „superresortu” - zostanie powołany jeszcze jeden podsekretarz stanu, który będzie odpowiadał za sprawy kolei.

rak za info KPRM

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.