Konto pracodawcy


Jim Barber prezesem UPS Europe

Jim Barber został mianowany na stanowisko prezesa UPS Europe, odpowiadającego za działalność UPS w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Jego poprzednik - Wolfgang Flick po 35 latach pracy przechodzi na emeryturę.

 

Barber  (51 lat) związany jest z UPS od 26 lat. Przed awansem na stanowisko prezesa pełnił funkcję dyrektora operacyjnego w Europie. W nowej roli odpowiadać będzie za wszystkie operacje związane z przesyłkami ekspresowymi, frachtem oraz działalność logistyczną w 120 krajach i terytoriach oraz za pracę 40 tys. osób.
- W trakcie całej swej kariery w UPS Jim znakomicie sprawdził się na stanowiskach przywódczych w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Jesteśmy przekonani, że wywrze ogromny wpływ na działalność regionu europejskiego – powiedział Dan Brutto, prezes UPS International. - Region europejski odpowiada za około połowę międzynarodowych przychodów UPS, toteż jest to niezwykle istotne stanowisko o ogromnym znaczeniu dla przyszłości UPS.

 

Jim Barber zaczął pracę w UPS w 1985 roku jako kierowca w Stanach Zjednoczonych (w stanie Georgia), a następnie w tym samym roku został mianowany na stanowisko menedżerskie i zaczął obejmować kolejne stanowiska z zakresu księgowości i rozliczeń. W 1993 roku awansował na stanowisko kontrolera zachodniego dystryktu stanu Nowy Jork w Buffalo (Nowy Jork), a następnie objął ponownie stanowisko w dystrykcie północnego Illinois. W 1998 roku awansował na stanowisko koordynatora kontrolerów regionu zachodniego. W 2000 roku Barber został przeniesiony do globalnej centrali UPS w Atlancie, gdzie rozpoczął pracę w dziale fuzji i przejęć, a następnie objął stanowisko kontrolera regionu południowo-wschodniego. W 2004 r. zaczął pracę jako kontroler regionu europejskiego w Brukseli. W styczniu 2006 r. Barber został mianowany na stanowisko prezesa dystryktu Wielkiej Brytanii i Irlandii w Londynie, a w 2010 r. objął stanowisko dyrektora operacyjnego regionu w Brukseli.

Podczas ostatnich misji w Londynie i Brukseli Barber odgrywał kluczową rolę w nadzorze procesu integracji w ramach jednej z największych ostatnich operacji przejęcia UPS oraz dodatkowo podczas organizacji Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 r. Przejęcie LYNX Express Ltd. pod koniec 2005 roku znacząco rozszerzyło zakres działalności UPS w Wielkiej Brytanii, a za proces integracji odpowiadał Barber jako prezes dystryktu. W 2008 roku nadzorował proces inwestycji o wartości 105 mln dol., w ramach której powstał hub lądowy w Tamworth. To największy obiekt firmy w Wielkiej Brytanii i drugi co do wielkości w Europie. Na obu stanowiskach w dystrykcie i w regionie Barber miał pod swoją opieką przygotowania do uruchomienia sieci logistycznej niezbędnej do organizacji Igrzysk Olimpijskich 2012. Zadanie to jest określane mianem największego przedsięwzięcia logistycznego na świecie w czasach pokoju. Podobnie jak w Pekinie w 2008 roku, UPS jest oficjalnym dostawcą usług logistycznych i usług kurierskich Igrzysk w Londynie. Do UPS należy prowadzenie centrum logistyki i dowodzenia igrzysk oraz stworzenie zintegrowanej sieci łańcucha dostaw obejmującego planowanie działań logistycznych, usługi magazynowania oraz transport.

 

Wolfgang Flick przechodzi na emeryturę po 35 latach pracy w UPS. Przez ostatnie siedem i pół roku Flick zajmował stanowisko prezesa regionu europejskiego. Pracował od samego początku działalności UPS poza Ameryką Północną – gdy firma uruchomiła działalność w Niemczech w 1976 r. Flick rozpoczął pracę w firmie jako nadzorca centrum w Giessen (Niemcy), a następnie awansował na szereg kolejnych stanowisk o coraz szerszym zakresie odpowiedzialności. W 1987 r. Flick objął stanowisko dyrektora operacji lotniczych w regionie europejskim, a następnie – w 1991 roku – stanowisko dyrektora dystryktu  międzynarodowego oraz hubu w Kolonii. W 1995 r. Flick został prezesem dystryktu Utah-Idaho w Stanach Zjednoczonych, a następnie objął stanowisko prezesa dystryktu południowo-europejskiego. W 2001 r. Flick został prezesem dystryktu niemieckiego, zaś w 2004 r. został mianowany na stanowisko prezesa regionu europejskiego.
Na stanowisku prezesa regionu Flick kierował pracami rozbudowy europejskiego hubu lotniczego UPS w Kolonii. Był to największy projekt budowlany poza Stanami Zjednoczonymi w dziejach firmy. Następnie zbudował on obiekt, będący obecnie ogromnym kompleksem obsługującym klientów z sektora opieki zdrowotnej w Holandii. Nadzorował także przejmowanie firm w Polsce, Rumunii, Słowenii i w Turcji rozszerzające obecność UPS w Europie.
- Wolfgangowi należy przypisać zasługę utworzenia europejskiej sieci przewozów lotniczych UPS, zaprojektowania i otwarcia hubu lotniczego w Kolonii oraz integrację elementów operacji lotniczych” – powiedział Brutto. „Jego wizja i przywództwo odegrały podstawową rolę w udanym przekształceniu naszej sieci europejskiej w zintegrowanego dostawcę usług z zakresu łańcucha dostaw. Odegrał wiodącą rolę w budowie międzynarodowej infrastruktury UPS”.

(źr. UPS)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile na pakiecie mobilności straci Polska?
Nadal rządzą diesle - transport drogowy w Europie musi się zmienić
Polski rynek inwestycyjny w świetnej kondycji
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dzień Maszynisty - Koleje Mazowieckie wyszkoliły prawie 500 maszynistów
PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa
Dachser otworzył oddział w Rzeszowie
W M3 wdrożono chmurowe zarządzanie transportem - osiągnięto 35 proc. oszczędnoś ...
InPost Mansalu 2019 – do zdobycia dwa ośmiotysięczniki w ciągu jednego roku, czy ...
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC