Dodaj ogłoszenie o pracy


Ignacy Góra wiceprezesem Urzędu Transportu Kolejowego

Z dniem 3 października 2013 r. Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak, na podstawie art. 11 ust 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, powołał Ignacego Górę na stanowisko Wiceprezesa Urzędu Transportu Kolejowego - czytamy w komunikacie resortu transportu.

Ignacy Góra, rocznik 1962 r., ukończył Politechnikę Krakowską w specjalności pojazdy szynowe oraz organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem, a także studia podyplomowe na Politechnice Śląskiej - Zintegrowane Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem, Politechnice Krakowskiej - Nowoczesne Technologie Elektryczne w Transporcie, Politechnice Radomskiej - Integracja z UE w Transporcie Kolejowym oraz na Akademii L. Koźmińskiego w Warszawie - Europejski Model Zarządzania.

Od początku kariery zawodowej związany z branżą kolejową, od 2001 r. z PKP CARGO S.A. Pracował na stanowiskach wykonawczych i kierowniczych, ostatnio w Centrali Spółki na stanowisku naczelnika wydziału bezpieczeństwa ruchu. Jest ekspertem w zakresie systemów zarządzania bezpieczeństwem oraz zarządzania pracą drużyn trakcyjnych i lokomotyw.
W latach 2005-2008 przedstawiciel Grupy PKP w CER (Community of European Railway and Infrastructure Companies) w zakresie opracowania rozwiązań szczegółowych dotyczących pracy pracowników mobilnych (m.in. maszynistów) w ruchu transgranicznym.
Jest autorem i współautorem wielu przepisów w zakresie bezpieczeństwa i eksploatacji oraz założeń do rozporządzeń dotyczących m.in. szkolenia na licencje i świadectwo maszynisty (członek grupy roboczej powołanej przez MI).

Ma duże doświadczenie w tworzeniu założeń systemowych w zakresie poprawy organizacji pracy, m.in. brał udział w restrukturyzacji Spółki PKP CARGO S.A. oraz realizacji strategii rządowej w zakresie realokacji majątku ruchomego w Grupie PKP S.A. oraz alokacji nieruchomości z majątkiem tym funkcjonalnie związanych (członek zespołu na podstawie decyzji prezesa zarządu – dyrektora generalnego PKP S.A.)
za info UTK

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.