Dodaj ogłoszenie o pracy


Małgorzata Polkowska polskim kandydatem do Rady ICAO

Podczas dwutygodniowej, 38 Sesji Zgromadzenia Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (International Civil Aviation Organization, ICAO) w Montrealu - Polska zgłosi swojego kandydata na Stałego Przedstawiciela w Radzie.
Za zgodą ministra transportu naszą kandydatką jest dr Małgorzata Polkowska, ekspert prawa lotniczego i wykładowca akademicki na kilku polskich uczelniach i uniwersytetach, związana z ULC od 11 lat.
Delegacji polskiej przewodniczy Piotr Ołowski, prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który podczas Zgromadzenia przedstawi m.in. stanowisko krajów Unii Europejskiej i ECAC w sprawach ekonomicznych. Podczas sesji zostanie wybrane wąskie grono 36 spośród 191 państw członkowskich do kierowania pracami ICAO na najbliższe 3 lata.

Jeśli kandydatura dr Polkowskiej uzyska akceptację członków zgromadzenia, będzie to historycznie pierwsze członkostwo Polski w Radzie ICAO. Wybór do organu wykonawczego tak prestiżowej organizacji to docenienie przez cały świat naszych zasług dla lotnictwa cywilnego i jednocześnie szansa na lepsze reprezentowanie polskich interesów na rynku światowym.
O tym, jak trudno jest uzyskać poparcie i zaufanie innych władz lotniczych na całym świecie świadczy powstawanie grup, których celem jest wzajemne wspieranie się państw członkowskich zmierzające do uzyskania członkostwa w Radzie ICAO.  Polska od 2009 roku jest członkiem Central European Rotation Group (CERG). W jej skład wchodzą oprócz Polski: Bułgaria, Czechy, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry oraz starająca się o członkostwo Grecja. Państwa te kandydują rotacyjnie w kolejnych wyborach do Rady ICAO na mocy Porozumienia o współpracy i reprezentacji w Radzie ICAO z dnia 1 grudnia 2011 r., które ustala zasady współpracy oraz rotacji w reprezentowaniu regionu Europy Środkowo- Wschodniej w Radzie ICAO. Po wrześniowych wyborach, niezależnie od ich wyniku nasz kraj obejmie przewodnictwo w grupie na następne trzy lata.

Obecność Polski w Radzie ICAO to możliwość  skuteczniejszego reprezentowania polskich interesów, a zatem i naszych operatorów na rynku światowym, to także okazja do umocnienia wizerunku Polski, jako liczącego się, kompetentnego partnera. Taki „przyczółek” w najwyższych władzach ICAO daje również dodatkową korzyść, jaką jest znacznie lepsze zorientowanie się w trendach rozwojowych światowej polityki w zakresie transportu lotniczego, pozwalając szybciej dopasowywać do niej nasze własne plany. A takie wczesne rozeznanie w globalnej sytuacji może mieć kluczowe znaczenie dla nowych inwestycji oraz dla strategii rozwoju polskiego rynku lotniczego.
za info ULC

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.