
Tomasz Kiepek ma doświadczenie w pracy na wszystkich szczeblach IT w firmach międzynarodowych. Ostatnio pełnił funkcję zastępcy dyrektora generalnego HCL – polskiego oddziału globalnej spółki technologicznej. Wcześniej zajmował stanowiska menedżerskie w działach IT takich firm, jak Chevron oraz Landis & Gyr (grupa Siemens). Związany był również z Pepsi-Cola General Bottles oraz Agorą. Najdłużej, 13 lat, pracował w Chevronie (w tym dwa lata w centali firmy w Kalifornii). W dotychczasowej pracy odpowiadał za funkcjonowanie systemów informatycznych w ponad 20 krajach Europy, Azji i Afryki. Tomasz Kiepek (45 l.) jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Do jego zainteresowań należy programowanie mikrokontrolerów PIC (mikroprocesorów stosowanych m.in. w samochodach czy urządzeniach elektronicznych).
Infrastruktura IT TNT Express
Każdego roku TNT Express inwestuje 40 mln EUR w rozwój systemów, aplikacji i procesów informatycznych. Systemami IT administrują zespoły w 70 krajach – ich pracę koordynuje centrum IT w Atherstone (Wielka Brytania). Struktura informatyczna TNT Express, odzwierciedlająca sieć drogową i lotniczą firmy, umożliwia ciągłą wymianę danych pomiędzy filiami firmy.
Sercem systemu jest Global Link, zapewniający płynną realizację wszystkich operacji: od złożonego przez klienta zamówienia do dostarczenia przesyłki. Rozwiązanie, funkcjonujące w 200 państwach, umożliwia jednoczesną pracę tysięcy użytkowników. Global Link obejmuje infrastrukturę IT, systemy baz danych i aplikacji. To również skanowanie przesyłek, wprowadzanie i weryfikacja danych, ich archiwizacja. Global Link wspiera działy: marketingu, handlowy, operacyjny, obsługi klienta, finansowy i administracji, tworząc jedną z największych na świecie prywatnych sieci komputerowych. Jej częścią jest zintegrowany system umożliwiający zlokalizowanie dowolnej przesyłki w sieci TNT Express z każdego miejsca na świecie.
(źr. TNT)