Spółka Grodno SA powołała na nowopowstałe stanowisko dyrektora ds. przemysłu - Łukasza Kulanicę. Będzie on odpowiedzialny za zwiększenie udziału artykułów dedykowanych branży przemysłowej w całym portfolio produktów dostarczanych przez Grodno. Łukasz Kulanica jest absolwentem Wydziału Inżynierii Produkcji (kierunek Automatyka i Robotyka) na Politechnice Warszawskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży, które zdobywał m.in. w Schneider Electric Polska Sp. z o.o.
Celem stworzenia nowego stanowiska jest rozwój usług i produktów przeznaczonych dla branży przemysłowej.
– Zdecydowaliśmy się na utworzenie tego stanowiska, aby zwiększyć konkurencyjność spółki na polskim rynku. Branża przemysłowa ma duży potencjał i zamierzamy to wykorzystać. Chcemy umocnić w ten sposób naszą pozycję jako dostawcy wyspecjalizowanego i dedykowanego konkretnym sektorom – tłumaczy Jarosław Jurczak, Wiceprezes Zarządu Grodno SA.
Rozszerzenie działalności
Firma coraz mocniej stawia na produkty wysokomarżowe przeznaczone dla przemysłu. Długoterminowa strategia spółki zakłada rozwój w segmencie automatyki i innych produktów skierowanych do odbiorców przemysłowych. Dzięki temu Grodno będzie mogło generować wyższe marże i sukcesywnie poprawiać rentowność. W roku obrotowym 2011/2012 spółka odnotowała prawie 40-procentowy wzrost przychodów w porównaniu z rokiem 2010/2011. Osiągnęła 182,1 mln zł obrotów, przy 130,5 mln zł przed rokiem. Na poziomie EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) spółka zanotowała 10,9 mln zł zysku, wobec 7,6 mln zł w roku 2010/2011. Zysk netto zwiększył się z w tym czasie o ponad 10 proc. z 4,18 mln zł do 4,6 mln zł.
– Zgodnie z planem stawiamy na dynamiczny rozwój i szybkie umacnianie naszej pozycji na rynku. Efekty tej strategii widać w skokowym przyroście przychodów oraz wysokiej dynamice EBITDA. Warto zauważyć, że wciągu dwóch lat niemal podwoiliśmy wartość naszej sprzedaży – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.
Ubiegły rok obrotowy stał dla Grodna pod znakiem debiutu na NewConnect i szeroko zakrojonych inwestycji. Spółka za środki pozyskane w ofercie prywatnej przejęła od firmy Ostel sześć placówek handlowych. Jednocześnie otworzyła siedem własnych hurtowni. Dzięki temu skala jej działalności wzrosła o ponad 50 proc. Spółka wdrożyła też w ubiegłym roku nowoczesny system informatyczny oraz poczyniła szereg inwestycji wspierających usprawnienie procesów logistycznych w przedsiębiorstwie.
– Obecny rok finansowy będzie dla nas okresem konsolidacji, pracy nad efektywnością i redukcją kosztów działalności – zapowiada Andrzej Jurczak.
Zgodnie z oficjalnymi prognozami finansowymi na rok 2012/2013 (trwający od 1 kwietnia br.) Grodno wypracuje 190 mln zł przychodów ze sprzedaży, 11,34 mln zł EBITDA oraz 4,6 mln zł zysku netto.
(źr. Grodno SA)