Konto pracodawcy


Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?

Dachser obsługuje wewnętrzną logistykę OEZ – czeskiego producenta wyrobów elektrycznych, będącego częścią grupy Siemens. Dachser, stosując system Kanban, realizuje dla tego klienta transporty wewnętrzne, dostawy produkcyjne w systemie „just-in-time” i świadczy usługi dodatkowe, takie jak pobieranie próbek. Pozawala to nie tylko na skrócenie pokonywanych odległości, ale też na szybsze reagowanie i obniżenie kosztów logistycznych.

Oddział Dachser w Brzecławiu organizuje całą intralogistykę OEZ. Obsługuje towary przychodzące, zajmuje się magazynowaniem, pobieraniem próbek, monitorowaniem jakości, a także realizuje wszystkie transporty wewnętrzne i dostawy wedle koncepcji „just-in-time”. Stosowanie systemu Kanban umożliwia szybszą obsługę przychodzących towarów i precyzyjne organizowanie dostaw produkcyjnych, a także pozwala ograniczyć powierzchnię potrzebną do prowadzenia operacji logistycznych. Magazyn jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie - elektrycznie wspomagane ręczne wózki paletowe zmniejszające fizyczne obciążenie pracowników, prowadzone są także testy z użyciem egzoszkieletów czy skanerów linii papilarnych. Ponadto wprowadzono system nawigacji dla wózków widłowych, aby przyspieszyć procesy związane z odstawianiem towarów w odpowiednie miejsca i zmniejszyć liczbę używanych wózków.  Każdy wózek podnośnikowy ma przypisany konkretny obszar działania w systemie WMS Mikado.
- W OEZ postawiliśmy sobie za cel zmniejszenie odległości między magazynem a produkcją, aby skrócić czas reakcji i obniżyć koszty logistyczne - fizycznie lokalizując magazyn w bezpośrednim sąsiedztwie hali produkcyjnej i zlecając jego obsługę zewnętrznemu operatorowi - mówi Roman Schiffer, prezes OEZ s.r.o.

- Czerpiemy korzyści dzięki unifikacji procesów w naszym zintegrowanym oprogramowaniu MIKADO, mogąc przy tym elastycznie obsługiwać projekty intralogistyczne - komentuje Alexander Tonn, dyrektor korporacyjny logistyki kontraktowej w Dachser.

Dachser wygrał kontrakt na obsługę OEZ w 2016 r., a następnie miał rok na wdrożenie projektu. - Realizacja tego przedsięwzięcia była pełna niuansów i wyzwań - mówi Tadeáš Kos, kierownik ds. logistyki kontraktowej Dachser w Czechach. Operator zatrudnił nowych pracowników i przeprowadził dla nich specjalne szkolenia. Po opracowaniu modelu 3D magazynu - czegoś, czego nikt wcześniej nie robił - łatwiej było zwizualizować procesy. Gdy budowa nowego magazynu przylegającego do zakładu produkcyjnego OEZ w Letohradzie dobiegła końca, trzeba było jak najszybciej rozpocząć w nim operacje. - Pierwotnie zakładaliśmy, że projekt wystartuje w lutym 2018 r., ale udało się go uruchomić już w grudniu 2017 r. - mówi z dumą Tadeáš Kos. Obecnie Dachser przetwarza w magazynie OEZ niemal 1,4 tys. zleceń dostawy dziennie, obsługując ok. 8 tys. produktów na 5,3 tys. mkw. Każdego dnia na terenie zakładu odbywa się 410 wewnętrznych kursów organizowanych zgodnie z tzw. zasadą mleczarza (milk runs), dzięki czemu dane artykuły zawsze są dostępne zgodnie z zapotrzebowaniem.

Koncepcja okazała się dla OEZ opłacalna - oprócz oszczędności czasu i pieniędzy zapewnia firmie transparentność w zakresie świadczonych usług, procesów i kosztów. Aby mieć pewność, że wszystko niezmiennie działa tak, jak powinno, OEZ i Dachser regularnie dokonują przeglądu swoich procesów i stale doskonalą współpracę.

(źr. Dachser)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
Dodatkowe 2 h jazdy na zjazd do domu – czyli art. 12 Rozporządzenia 561/2006
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
Szczepionka na Covid-19 w IV kwartale 2020? – DHL już opracował jej łańcuch dos ...
reklama
Podróż z jednym boxem EETS
Delta Trans zakończyła wdrażanie systemu WMS
Prologis podnosi standardy w obszarze ochrony środowiska - Raport ESG 2019
King of Innovation – międzynarodowy sukces ID Logistics Polska
Speedmail wprowadza GPS on-line do przesyłek listowych
GLS Poland z certyfikatem Great Place to Work
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC