Dodaj ogłoszenie o pracy


PEKAES uruchomił terminal w Opolu

PEKAES, konsekwentnie realizuje strategię rozwoju sieci dystrybucyjnej, uruchamiając nowoczesny terminal przeładunkowy w Opolu. Jego atuty to optymalnie dopasowana do operacji powierzchnia, nowoczesna infrastruktura oraz doskonała lokalizacja w pobliżu autostrady biegnącej w kierunku Katowic i Wrocławia. Pierwsze transporty z nowego terminalu wyruszyły już do odbiorców z województwa opolskiego i śląskiego.

Rosnący popyt na usługi logistyczne sprawia, że operator rozbudowuje swoje terminale dystrybucyjne i przenosi je do nowych lokalizacji. Po Kielcach i Legnicy, Spółka ogłosiła oddanie do użytku kolejnego obiektu w Opolu, którym też będzie miał siedzibę Oddział PEKAES Opole. Nowy terminal wyposażony jest w nowoczesną infrastrukturę doków, ramp załadunkowych oraz bram umożliwiających wjazd na rampę i załadunek z poziomu zero. Terminal rozpoczął działalność operacyjną 31 października br.
– Potrzebowaliśmy większej powierzchni terminalowej w związku z szybko rosnącym popytem na usługi dystrybucji drobnicowej w tej części kraju. Nasz dotychczasowy terminal był już zbyt mały w stosunku do skali operacji realizowanych w Opolu. Teraz, dzięki dobrze rozbudowanej sieci terminali, możemy skrócić czas dostaw zarówno krajowych, jak i międzynarodowych przesyłek drobnicowych, a także zwiększyć częstotliwość naszych linii eksportowych i importowych na wybranych kierunkach – mówi Maciej Bachman, Prezes Zarządu PEKAES.

PEKAES sukcesywnie rozwija infrastrukturę krajowej sieci dystrybucyjnej. W tym roku, Spółka uruchomiła nowoczesne terminale w Białymstoku, Bydgoszczy, Kielcach, Legnicy, a 31 października również w Opolu. Łącznie firma posiada 19 terminali dystrybucyjnych, które zapewniają sprawną dystrybucję ładunków drobnicowych na terenie Polski, jak i Europy. Na tym nie koniec, operator zapowiada kolejne inwestycje i dalszą rozbudowę krajowej sieci dystrybucyjnej już w styczniu przyszłego roku.

(źr. PEKAES)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.