Dodaj ogłoszenie o pracy


Spedcont zwiększa moce przeładunkowe terminala w Łodzi

Dynamicznie rośnie transport i przeładunek produktów z Chin i wszystko wskazuje na to, że wymiana handlowa na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku będzie jeszcze większa. Spedcont zwiększył znacząco moce terminala przeładunkowego w Łodzi, aby móc obsługiwać jeszcze więcej pociągów z Chin.

Blisko pięć lat temu zainicjowano projekt przepływu towarów Nowym Jedwabnym Szlakiem i uruchomiono pierwsze połączenie Łódź-Chengdu. Nowy Jedwabny Szlak stworzył nieznane dotąd  możliwości i korzystnie wpłynął na rozwój wielu firm. Spedcont wchodząca w skład Grupy Pekaes, już od kilku lat obsługuje na swoim terminalu w Łodzi kontenery przyjeżdżające do Polski, jak i wyjeżdżające z naszego kraju do Chin.

- Pierwszy pociąg z Łodzi do chińskiego Chengdu wyjechał w 2013 roku. Transporty kolejowe z Chin odbywały się raz w tygodniu i obejmowały wyłącznie import. Obecnie terminal Spedcont w Łodzi obsługuje transporty w obu kierunkach. W 2016 roku do naszego terminala przyjechało i wyjechało 250 pociągów, natomiast w roku 2017 było ich już 500.  W tym roku wyniki zapowiadają się obiecująco – spodziewamy się, że padnie kolejny rekord  – stwierdza Marcin Dobruchowski, prezes zarządu Spedcont.
W ciągu pięciu lat zwiększył się wolumen połączeń między Polską i Europą a Chinami. Obecnie wszystkie pociągi jadące z Chin w kierunku Europy przejeżdżają przez nasz kraj. Każdy  załadowany towarem kontener jest wyposażony w nadajnik GPS, dzięki czemu transport jest monitorowany na całej trasie. - Przez ostatnie pięć lat zainwestowaliśmy znaczne środki, aby dostosować się do szybko zmieniających się warunków na rynku i móc przyjmować coraz większy wolumen towarów z Chin. Zaproponowaliśmy stronie chińskiej kompleksową usługę łączącą w sobie obsługę celną, obsługę terminalową, transport drogowy krajowy i międzynarodowy – przyznaje Maciej Bachman, prezes zarządu Pekaes.

Terminal Spedcont Łódź to obecnie jeden z największych tego typu obiektów w Polsce. Jego usytuowanie w samym centrum kraju umożliwia firmie sprawną dystrybucję towarów. Spółka zakończyła kolejny etap rozbudowy łódzkiego terminala polegającego na zwiększeniu placu składowego o 2,5 ha oraz uruchomieniu kolejnej suwnicy kontenerowej. Zwiększono także flotę naczep podkontenerowych. Wszystkie te inwestycje mają wzmocnić jeszcze bardziej potencjał firmy we współpracy z kontrahentami z Państwa Środka.

(źr. Pekaes)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.