Konto pracodawcy


Od 1 grudnia, opłaty e-Toll obejmują wszystkie pojazdy!

Firmy i prywatni właściciele aut muszą zarejestrować się w nowym, satelitarnym systemie poboru opłat drogowych e-TOLL. Od 1 grudnia szlabany na państwowych odcinkach autostrad A2 i A4 zostaną podniesione, a Manualny System Poboru Opłat przestanie działać.

System e-Toll od początku października obowiązuje auta ciężarowe. Teraz, od 1 grudnia 2021, obejmuje wszystkie pojazdy poniżej 3,5 tony DMC. Podlegają mu odcinki dróg zarządzanych przez GDDKiA: autostrada A2 Konin – Stryków i autostrada A4 Wrocław – Sośnica. Wszyscy użytkownicy muszą zarejestrować swoje auta w nowym systemie e-TOLL i wyposażyć je w urządzenia lokalizacyjne lub zakupić e-bilet autostradowy, uprawniający do przejazdu.
- To też czas na wybór karty paliwowej, która zautomatyzuje rozliczanie i fakturowanie należności e-TOLL. Dzięki temu karty dają pewność doładowań konta e-TOLL, a tym samym minimalizują ryzyko naliczenia kar - mówi Mariusz Derdziak, kierownik sprzedaży DKV Mobility.

Należy wybrać sposób rozliczeń
Szybki przejazd przez bramki pozwoli kierowcom zaoszczędzić sporo czasu, jednak zanim to nastąpi, muszą oni jak najszybciej przejść przez procedurę rejestracyjną w systemie e-TOLL i wyposażyć swoje samochody w urządzenia geolokalizacyjne (OBU/ZSL) lub zainstalować na swoich smartfonach specjalną aplikację e-TOLL PL, dzięki której system będzie mógł lokalizować telefon wraz z przypisanym do niego pojazdem.
To jednak nie koniec obowiązków i wyzwań, przed jakimi staną osobowi użytkownicy e-TOLL. Warto pamiętać, że urządzenia i aplikacja służą tylko do rejestracji i naliczania opłat w systemie, ale już ich regulowanie, pilnowanie stanu konta i odpowiedzialność za braki lub opóźnienia w płatnościach – są w gestii użytkowników. Tu z pomocą przychodzi operator DKV Mobility, który jako jedyny emitent kart paliwowych może wspierać swoich klientów we wszystkich aspektach uiszczania opłat w nowym systemie. Na stronach e-toll dla flot można znaleźć szczegółowe informacje, dotyczące usług i zakresu wparcia, jakie poszczególni dostawcy kart zapewniają swoim klientom.

Bez obaw o stan konta
DKV było pierwszym emitentem kart paliwowych, dzięki któremu już od 4 października można było rozliczać opłaty drogowe w systemie e-TOLL. Do tego momentu płatności trzeba było realizować za pomocą Bliku lub przelewów z kart Mastercard oraz Visa. Jednak każdej takiej transakcji należało dokonywać odrębnie, pilnując przy tym salda środków na koncie w systemie e-TOLL. Było to o tyle ryzykowne, że w przypadku braku zarejestrowania transferu na czas, kierowcom groziły kary za nieopłacony przejazd w wysokości 500 zł dla samochodów osobowych i 1,5 tys. zł dla ciężarowych.
– Uruchomienie płatności za e-TOLL kartą paliwową to bardzo duże ułatwienie dla użytkowników. Po pierwsze, mogą oni ustawić sobie doładowania automatyczne. Przykładowo, ustalamy kwotę doładowania w wysokości 100 zł i ustawiamy próg minimalny salda, np. na kwotę 20 złotych. Po jego przekroczeniu system automatycznie pobierze z karty zadeklarowaną wcześniej kwotę doładowania. Dzięki temu nie musimy cały czas kontrolować stanu konta. – wyjaśnia Mariusz Derdziak.
Jeśli zaś nie korzystamy z karty flotowej, warto zaglądać na swoje konto raz na jakiś czas i sprawdzać, czy nie ma tam nieopłaconych przejazdów. Wówczas można je uregulować w ciągu trzech dni bez naliczenia kary.

Ułatwienia dla księgowości
Z karty flotowej mogą korzystać wszyscy użytkownicy aplikacji mobilnej e-TOLL PL, posiadacze urządzeń OBU/ZSL, jak i klienci chcący doładować swoje konto manualnie w punktach obsługi klienta (POS). W przypadku karty paliwowo-serwisowej DKV obowiązkiem jest prowadzenie działalności gospodarczej, gdyż to karta dedykowana dla firm. Wówczas, przy pomocy jednej karty paliwowej można zapłacić nie tylko za opłaty drogowe (w Polsce i za granicą), ale również za paliwo, warsztaty, myjnie, parkingi lub akcesoria na stacjach oraz wliczyć sobie wszystkie te pozycje w koszty prowadzenia działalności gospodarczej - co w przypadku rozdrobnionych płatności jest utrudnione lub rzadko ma miejsce.

Alternatywa dla „anty-GPS-owców”
Dla kierowców, którzy nie chcą dzielić się z operatorem systemu e-TOLL danymi o swojej lokalizacji lub nie posiadają przystosowanych do tego celu urządzeń, jedyną alternatywą będzie zakup tzw. e-biletu autostradowego. Bilet można kupić z wyprzedzeniem, podając wcześniej numer rejestracyjny samochodu, odcinek autostrady oraz planowaną datę i godzinę rozpoczęcia przejazdu. Bilet będzie ważny 48 godzin od wskazanej daty i w przypadku zmiany planów można go zwrócić przed upływem zadeklarowanej godziny startu podróży. Zdalny zakup biletów ma umożliwić - od 1 grudnia - bezpłatna aplikacja e-TOLL PL BILET. Będzie je można także nabyć stacjonarnie na wybranych punktach partnerów systemu e-TOLL – najprawdopodobniej na stacjach paliwowych poprzedzających wjazdy na płatne odcinki dróg (na chwilę obecną operator systemu nie udostępnił jeszcze aplikacji ani wykazu miejsc pozwalających na zakup e-biletów).

(źr. DKV)

 

 

kobiety w logistyce
Startujemy z 1. Programem Rozwoju Liderek w Logistyce!
Dagmara Brzezińska dołączyła do zarządu Integer.pl
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Składka zdrowotna i inne opłaty. Jak zmieniają się obciążenia dla przedsiębior ...
Uniwersalny, z wkładem izolacyjnym, chłodniczy – jaki kontener wybrać do transpo ...
A gdy w kontenerze pada deszcz… Hillebrand radzi jak zabezpieczyć ładunek
Co, jeśli mleko się wylało…
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Poznaj trendy w inwestycjach na 2022 r.
reklama
Logistyka i transport fotowoltaiki - możliwości i wyzwania!
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
MVGM przejmuje zarządzanie dwóch parków logistycznych Hansainvest Real Assets
Kuehne+Nagel inwestuje w Afryce
ID Logistics operatorem logistycznym nowego magazynu LPP w Rosji
GEFCO testuje autonomicznego robota mobilnego
MOYA podsumowuje rok 2021 – ciągły rozwój i kolejne inwestycje
FedEx Express - kolejna firma decyduje się na opakowania wielokrotnego użytku
Eobuwie.pl otwiera centrum logistyczne w Rumunii
Volvo testuje elektryczna trucki w ekstremalnych warunkach zimowych
Poczta Polska premiuje swoich pracowników – każdy z nich otrzyma 500 zł
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC