Dodaj ogłoszenie o pracy


DKV Box rozlicza opłaty drogowe w Bułgarii

Klienci DKV Euro Service mogą regulować opłaty drogowe w Bułgarii przy użyciu urządzenia DKV Box Europe, zgodnego z technologią EETS. Tym samym, dysponując tylko jednym boxem, przewoźnicy mogą swobodnie podróżować już przez siedem krajów europejskich. Rozliczenia ze wszystkich krajów są dostępne na jednej platformie online DKV.

Bułgaria jest ważnym krajem tranzytowym pomiędzy Europą Centralną i Bliskim Wschodem. Liczne paneuropejskie korytarze transportowe przebiegają przez Kraje bałkańskie położone nad Morzem Czarnym. Przypomnijmy, że Bułgaria wprowadziła elektroniczny system opłat drogowych, oparty na technologii satelitarnej, w marcu tego roku. Obowiązkiem opłat objęte są wszystkie pojazdy poruszające się po autostradach i drogach krajowych.

DKV Box Europe to jedna z trzech możliwych metod płatności za myto, dedykowana firmom transportowym regularnie odwiedzającym ten kraj. Pozostałe dwie, to jak dotychczas: bilety za przejazdy wybranymi odcinkami lub e-winiety zamawiane online u operatorów kart paliwowych lub przez aplikację mobilną. Stawki za przejazd bułgarskimi drogami są zależne od pokonywanego dystansu, klasy zanieczyszczeń, liczby osi, ciężaru pojazdu oraz kategorii pojazdu.
- W Bułgarii DKV zapewnia od dawna rozliczania opłat drogowych w porozumieniu z lokalnym operatorem. Jesteśmy dumni, mogąc zaoferować naszym klientom dodatkowe możliwości rozliczania myta przy użyciu uniwersalnego urządzenia DKV Box Europe” – mówi Jérôme Lejeune, dyrektor zarządzający ds. opłat drogowych w DKV.

Poza Bułgarią, rozwiązanie jednopudełkowe, jakim jest DKV Box Europe, akceptowane jest dziś w: Niemczech, Belgii, Francji, Austrii, Hiszpanii, Portugalii, a także w tunelach Warnow i Herren w Niemczech oraz w tunelu Liefkenshoektunnel w Belgii. W niedalekiej przyszłości box EETS od DKV będzie obsługiwał wszystkie elektroniczne systemy opłat drogowych w Europie.

(źr. DKV Euro Service)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.