Konto pracodawcy


Już wkrótce Czechy zmienią system myta

1 grudnia br. Czechy wprowadzą nowy system poboru opłat drogowych. Miejsce obecnego operatora, firmy Kapsch, zajmie czesko-słowackie konsorcjum CzechToll i SkyToll. Dotychczasowe urządzenia do poboru opłat zostaną zastąpione nowymi boxami, opartymi na technologii satelitarnej. Rejestracji można dokonywać od 2 września poprzez DKV Euro Service.

Od 2020 r. opłaty za przejazd będą pobierane na wszystkich czeskich drogach państwowych. Nowy system będzie połączeniem globalnego systemu satelitarnego pozycjonowania (GNSS) z technologią mikrofalową (DSRC). Będzie zgodny z wytycznymi EETS, co w przyszłości oznacza łatwe włączenie Czech do jednolitego systemu rozliczania opłat drogowych w Europie. Przewoźnicy będą musieli wymienić dotychczasowe urządzenia pokładowe, niezależnie od tego, czy rozliczają się w systemie pre-paid czy post-paid. Warto więc zacząć tę procedurę możliwie najwcześniej. Nowy czeski box nie będzie obowiązywał na Słowacji (mimo zaangażowania w przedsięwzięcie SkyToll).
 
- Już 2 września uruchamiamy rejestrację do nowego systemu czeskiego, aby dać firmom czas  na przygotowanie” - mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska. „Naszym celem jest odciążenie przewoźników z formalności związanych z tą zmianą - od rejestracji i wysyłki nowego urządzenia, do obsługi codziennych rozliczeń i zwrotu VAT.
 
Urządzenia będą dystrybułowane wysyłane przez DKV od 22 września. Montaż nowego boxa będzie możliwy na zasadzie Plug&Play, gotowe do instalacji zestawy będzie można nabyć w punktach dystrybucji (POS). Na dziś 99% punktów w Czechach potwierdziło już obsługę nowego systemu.
Przypominamy, że podróżując przez Czechy z kartą DKV można korzystać z sieci 1250 stacji paliw, z czego 556 to punkty z ofertą specjalną, tzw. cenami z list. Klienci tankują tu znacznie taniej niż stawka wyświetlania na dystrybutorze. DKV zapewnia także kompleksową obsługę serwisową w tym kraju, włącznie ze zwrotami podatku VAT za paliwo i opłaty drogowe.

(źr. DKV Euroservice)

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska szuka pomocników św. Mikołaja!
CEVA Logistics inwestuje w Afryce
OTL sprzedaje Grupie Rhenus swoje udziały w C. Hartwig Gdynia
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC