Dodaj ogłoszenie o pracy


W Czechach już niedługo ruszy satelitarny system opłat drogowych - jesteś gotowy?

1 grudnia 2019 roku czesko-słowackie konsorcjum CzechToll i SkyToll przejmuje rozliczanie opłat drogowych w Czechach. Ze względu na zastosowanie nowej technologii firmy spedycyjne i transportowe muszą wymienić swoje urządzenia pokładowe (OBU). Po uruchomieniu nowego systemu urządzenia dotychczasowego operatora Kapsch przestaną działać. Przejście na system oparty na technologii satelitarnej umożliwią m.in. emitenci kart paliwowych, tj. UTA, która zautomatyzuje konieczne procesy wymiany w porozumieniu z nowym operatorem systemu poboru opłat drogowych.

Nowy operator systemu poboru opłat drogowych stawia na elastyczną technologię satelitarną, która łączy globalny system nawigacji satelitarnej (GNSS), technologię mikrofalową (DSRC) do komunikacji na krótkie odległości oraz komunikację mobilną GSM (Global System for Mobile Communications). Taka technologia bez problemu poradzi sobie ze wzrostem nasilenia ruchu bez konieczności tworzenia na poboczach jezdni bardzo drogiej infrastruktury do rejestracji opłat drogowych. Wymiana istniejących urządzeń OBU, która jest uwarunkowana zmianą technologii, powinna przebiegać w sposób możliwie przyjazny użytkownikom. - Naszym celem jest kształtowanie mobilności w możliwie prosty i skuteczny sposób – powiedział Olaf Schneider, dyrektor ds. opłat drogowych w UTA. - Dlatego gwarantujemy naszym klientom – zarówno podczas przechodzenia na nowy system, jak i w razie nowej rejestracji – kompleksowe usługi z jednego źródła oraz bierzemy na siebie wszystkie prace administracyjne i realizację całego przedsięwzięcia.

(źr. UTA)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.