Dodaj ogłoszenie o pracy


Niemcy kolejnym krajem w sieci poboru opłat drogowych UTA

UTA włączyła Niemcy jako kolejny kraj europejski do interoperacyjnego systemu opłat drogowych UTA One®. Poza Niemcami urządzenie działa w sieci opłat drogowych w Belgii, w tym Liefkenshoektunnel, we Francji, Włoszech, w Austrii, Polsce (A4), Portugalii i Hiszpanii.

- Nasze urządzenie pokładowe aktualnie rejestruje myto w dziewięciu systemach opłat drogowych w ośmiu krajach europejskich - mówi Volker Huber, CEO w UTA. - W ten sposób zrobiliśmy kolejny ważny krok ku realizacji zadeklarowanego przez nas celu, którym jest wprowadzenie jednego rozwiązania do opłat drogowych w całej Europie.

Zakres działania UTA One® będzie sukcesywnie rozszerzany na kolejne kraje: Czechy, Węgry, Słowenię, Polskę oraz autostrady, mosty i połączenia promowe w Skandynawii. Integracja nastąpi natychmiast, gdy systemy opłat w tych krajach zostaną otwarte dla europejskiej usługi elektronicznej opłaty drogowej (EETS). Firmy spedycyjne i przedsiębiorstwa transportowe mogą regulować europejskie opłaty drogowe na podstawie jednej tylko faktury. Dodatkowo UTA jako pierwszy dostawca EETS zapewnia system raportowania pojedynczych przejazdów, który zawiera szczegółową analizę płatnych odcinków przebytych przez każdy pojazd oraz może służyć jako podstawa do rozliczeń ze zleceniodawcami.

(źr. UTA)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.