Dodaj ogłoszenie o pracy


DKV Box Europe do rozliczania wszystkich opłat drogowych w Europie już dostępne

Rejestracja realizowana online, a boxy zostaną dostarczone klientom w drugiej połowie 2018 roku. W pierwszej kolejności, prawdopodobnie od czwartego kwartału 2018 r., urządzenie DKV Box Europe umożliwi rozliczenia w Belgii. W 2019 r. systemem EETS objęte zostaną kraje, w których pobór myta oparty jest na technologii DSRC (Austria, Francja, Hiszpania, Portugalia) – ich włączenie planowane jest na wiosnę 2019 roku. Krótko po tym aktualizacja obejmie również Włochy. Następnie urządzenie DKV Box Europe ma umożliwiać rozliczanie przejazdów mostami Öresund oraz Storebælt w Skandynawii.

Założeniem systemu EETS jest umożliwienie przewoźnikom obsługi wszystkich opłat drogowych w Europie przy pomocy jednego, uniwersalnego urządzenia. Za komercjalizację rozwiązania odpowiada konsorcjum DKV Euro Service, Daimler oraz T-Systems. DKV Box Europe to kompatybilne z systemem EETS urządzenie pokładowe produkcji Siemens. Dzięki wyposażeniu w hybrydową technologię komunikacji bezprzewodowej umożliwia ono ewidencjonowanie oraz rozliczanie opłat drogowych, zarówno w systemach DSRC, jak również GNSS. Latem bieżącego roku pierwsi klienci będą testować nowy box na wybranych trasach Europy. Po tym etapie urządzenia będą dystrybuowane do pozostałych klientów. Platforma do zamówień już wkrótce dostępna będzie w języku polskim (obecnie działa w wersji angielskiej i niemieckiej). Boxy, z których dziś korzystają przewoźnicy podróżujący przez poszczególne kraje, nadal będą działać. Decyzja o tym, kiedy przełączać się na jedno urządzenie DKV Box Europe, leżeć będzie w gestii klientów. Wraz wchodzeniem do systemu EETS kolejnych krajów, klienci DKV będą się mogli zgłaszać chęć rozliczania w nich opłat drogowych poprzez DKV Box Europe online, na portalu DKV. Następnie wystarczy zaktualizować urządzenie - niezależnie od tego, w którym kraju będzie się w danym momencie znajdować pojazd.

(źr. DKV Euroservice Polska)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.