Konto pracodawcy


Opłaty drogowe na Węgrzech - za co kierowcy aut ciężarowych są karani najczęściej?

W 2013 r. na Węgrzech wprowadzono e-opłaty drogowe dla pojazdów powyżej 3,5 tony. Pomimo upływu 4 lata od tego momentu, wielu spośród kierowców zawodowych nie potrafi odnaleźć się w nowych przepisach.

Najczęstszym problemem generującym grzywny jest brak bieżących funduszy na koncie HU-GO. Kiedy nie ma wystarczających środków na danym koncie, dane dostarczane przez Return Contributor są odrzucane przez National Billing Services Plc (NTPS), co w rezultacie może owocować karami. W takim przypadku warto, aby kierowcy, którzy mają większą liczbę pojazdów przypisanych do tego samego konta bieżącego, regularnie monitorowali swoje bilanse. Skutkiem pustego salda będzie nieuprawniona jazda wszystkich samochodów używanych w tym samym czasie. - Użytkownicy dróg mogą sprawdzić swoje aktualne saldo w Internecie i telefonicznie za pośrednictwem systemu NTPS. Mają także możliwość ustalenia minimalnej kwoty na swoim koncie. Jeśli osiągną dany limit, system wyśle automatyczną wiadomość na temat niewielu środków na koncie. Taka funkcja pomaga uniknąć kary wynikającej ze zbyt niskiego stanu konta – mówi Paweł Wloczek, dyrektor zarządzający WebEye Polska.
Wyraźnym i powtarzającym się problemem jest także niewłaściwe ustawienie osiowe pojazdów i przyczep. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ odpowiedni układ pozwala uniknąć nawet trzech grzywien, ok. 2 tys. zł każda.
Trzecim, najczęstszym problemem jest połączony z niewłaściwą instalacją tak zwanych jednostek OBU obsługiwanych przez gniazdo zapalniczki. – Jeśli zbadamy otrzymane dane, możemy zauważyć, jak ważne jest podróżowanie z prawidłowo zainstalowanymi urządzeniami pokładowymi. Mogą być one umieszczone w ukryciu, pod deską rozdzielczą lub w widocznym miejscu w kabinie. Ten ostatni przypadek jest również możliwy w przypadku urządzeń OBU. Zalecamy zainstalowanie urządzenia przez eksperta, najlepiej producenta, dystrybutora lub partnera serwisowego danego urządzenia – dodaje Paweł Wloczek. Nowością dla użytkowników dróg może być także fakt, że od 4 kwietnia NTPS obsługuje unieważnione urządzenia w oddzielnym rejestrze. Spedytorzy powinni zwracać uwagę na otrzymywane wiadomości e-mail, gdyż z zarejestrowanymi tu jednostkami w czasie ich figurowania na liście nie mogą one pełnić swoich zadań związanych ze zwrotem kosztów ruchu drogowego w oparciu o ustawę Toll Act. Według zmian z 2013 r., przeobrażeniu uległo działanie systemu opłat za przejazd. NTPS ogłosił zmienione Ogólne Warunki stosowane do zwrotu kosztów. Podkreśla, że szczególnie ważne jest ciągłe korzystanie z urządzeń pokładowych na całej drodze. Wymaga to jeszcze większej dyscypliny od użytkowników OBU podłączanych przez gniazdo zapalniczki.

(źr. WebEye)



 


kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC