Konto pracodawcy


Opłaty drogowe na Węgrzech - za co kierowcy aut ciężarowych są karani najczęściej?

W 2013 r. na Węgrzech wprowadzono e-opłaty drogowe dla pojazdów powyżej 3,5 tony. Pomimo upływu 4 lata od tego momentu, wielu spośród kierowców zawodowych nie potrafi odnaleźć się w nowych przepisach.

Najczęstszym problemem generującym grzywny jest brak bieżących funduszy na koncie HU-GO. Kiedy nie ma wystarczających środków na danym koncie, dane dostarczane przez Return Contributor są odrzucane przez National Billing Services Plc (NTPS), co w rezultacie może owocować karami. W takim przypadku warto, aby kierowcy, którzy mają większą liczbę pojazdów przypisanych do tego samego konta bieżącego, regularnie monitorowali swoje bilanse. Skutkiem pustego salda będzie nieuprawniona jazda wszystkich samochodów używanych w tym samym czasie. - Użytkownicy dróg mogą sprawdzić swoje aktualne saldo w Internecie i telefonicznie za pośrednictwem systemu NTPS. Mają także możliwość ustalenia minimalnej kwoty na swoim koncie. Jeśli osiągną dany limit, system wyśle automatyczną wiadomość na temat niewielu środków na koncie. Taka funkcja pomaga uniknąć kary wynikającej ze zbyt niskiego stanu konta – mówi Paweł Wloczek, dyrektor zarządzający WebEye Polska.
Wyraźnym i powtarzającym się problemem jest także niewłaściwe ustawienie osiowe pojazdów i przyczep. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ odpowiedni układ pozwala uniknąć nawet trzech grzywien, ok. 2 tys. zł każda.
Trzecim, najczęstszym problemem jest połączony z niewłaściwą instalacją tak zwanych jednostek OBU obsługiwanych przez gniazdo zapalniczki. – Jeśli zbadamy otrzymane dane, możemy zauważyć, jak ważne jest podróżowanie z prawidłowo zainstalowanymi urządzeniami pokładowymi. Mogą być one umieszczone w ukryciu, pod deską rozdzielczą lub w widocznym miejscu w kabinie. Ten ostatni przypadek jest również możliwy w przypadku urządzeń OBU. Zalecamy zainstalowanie urządzenia przez eksperta, najlepiej producenta, dystrybutora lub partnera serwisowego danego urządzenia – dodaje Paweł Wloczek. Nowością dla użytkowników dróg może być także fakt, że od 4 kwietnia NTPS obsługuje unieważnione urządzenia w oddzielnym rejestrze. Spedytorzy powinni zwracać uwagę na otrzymywane wiadomości e-mail, gdyż z zarejestrowanymi tu jednostkami w czasie ich figurowania na liście nie mogą one pełnić swoich zadań związanych ze zwrotem kosztów ruchu drogowego w oparciu o ustawę Toll Act. Według zmian z 2013 r., przeobrażeniu uległo działanie systemu opłat za przejazd. NTPS ogłosił zmienione Ogólne Warunki stosowane do zwrotu kosztów. Podkreśla, że szczególnie ważne jest ciągłe korzystanie z urządzeń pokładowych na całej drodze. Wymaga to jeszcze większej dyscypliny od użytkowników OBU podłączanych przez gniazdo zapalniczki.

(źr. WebEye)



 


kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Hillebrand uruchomił procesy recyklingu flexitanków
Piotr Hrebieniuk szefem produktu w Omnipack
Poczta Polska wdraża nową strategię – ma być szybka i nowoczesna
Rynek kurierski gotowy na większą skalę przesyłek e-commerce?
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe!
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC