Konto pracodawcy


Opłaty drogowe na Węgrzech - za co kierowcy aut ciężarowych są karani najczęściej?

W 2013 r. na Węgrzech wprowadzono e-opłaty drogowe dla pojazdów powyżej 3,5 tony. Pomimo upływu 4 lata od tego momentu, wielu spośród kierowców zawodowych nie potrafi odnaleźć się w nowych przepisach.

Najczęstszym problemem generującym grzywny jest brak bieżących funduszy na koncie HU-GO. Kiedy nie ma wystarczających środków na danym koncie, dane dostarczane przez Return Contributor są odrzucane przez National Billing Services Plc (NTPS), co w rezultacie może owocować karami. W takim przypadku warto, aby kierowcy, którzy mają większą liczbę pojazdów przypisanych do tego samego konta bieżącego, regularnie monitorowali swoje bilanse. Skutkiem pustego salda będzie nieuprawniona jazda wszystkich samochodów używanych w tym samym czasie. - Użytkownicy dróg mogą sprawdzić swoje aktualne saldo w Internecie i telefonicznie za pośrednictwem systemu NTPS. Mają także możliwość ustalenia minimalnej kwoty na swoim koncie. Jeśli osiągną dany limit, system wyśle automatyczną wiadomość na temat niewielu środków na koncie. Taka funkcja pomaga uniknąć kary wynikającej ze zbyt niskiego stanu konta – mówi Paweł Wloczek, dyrektor zarządzający WebEye Polska.
Wyraźnym i powtarzającym się problemem jest także niewłaściwe ustawienie osiowe pojazdów i przyczep. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ odpowiedni układ pozwala uniknąć nawet trzech grzywien, ok. 2 tys. zł każda.
Trzecim, najczęstszym problemem jest połączony z niewłaściwą instalacją tak zwanych jednostek OBU obsługiwanych przez gniazdo zapalniczki. – Jeśli zbadamy otrzymane dane, możemy zauważyć, jak ważne jest podróżowanie z prawidłowo zainstalowanymi urządzeniami pokładowymi. Mogą być one umieszczone w ukryciu, pod deską rozdzielczą lub w widocznym miejscu w kabinie. Ten ostatni przypadek jest również możliwy w przypadku urządzeń OBU. Zalecamy zainstalowanie urządzenia przez eksperta, najlepiej producenta, dystrybutora lub partnera serwisowego danego urządzenia – dodaje Paweł Wloczek. Nowością dla użytkowników dróg może być także fakt, że od 4 kwietnia NTPS obsługuje unieważnione urządzenia w oddzielnym rejestrze. Spedytorzy powinni zwracać uwagę na otrzymywane wiadomości e-mail, gdyż z zarejestrowanymi tu jednostkami w czasie ich figurowania na liście nie mogą one pełnić swoich zadań związanych ze zwrotem kosztów ruchu drogowego w oparciu o ustawę Toll Act. Według zmian z 2013 r., przeobrażeniu uległo działanie systemu opłat za przejazd. NTPS ogłosił zmienione Ogólne Warunki stosowane do zwrotu kosztów. Podkreśla, że szczególnie ważne jest ciągłe korzystanie z urządzeń pokładowych na całej drodze. Wymaga to jeszcze większej dyscypliny od użytkowników OBU podłączanych przez gniazdo zapalniczki.

(źr. WebEye)



 


kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
Accolade zapowiada budowę kolejnych powierzchni magazynowych w Polsce
M7 przejęło Eurologis Centrum Logistyczne
Poczta Polska testuje RFID w identyfikacji przesyłek
Agility partnerem logistycznym wyścigów Porsche Carrera Cup Asia
FM Logistic rozbuduje dla Polpharmy swoje największe centrum dystrybucji farmaceutyk ...
Wyróżnienie dla ID Logistics w 24. Rankingu Firm TSL
JYSK zwiększa powierzchnię magazynową do 80 tys.mkw
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC