Konto pracodawcy


Z DKV rozliczysz opłaty drogowe w Chorwacji

Wraz z wprowadzeniem w Chorwacji wiosną 2017 r. pełnej palety usług DKV, kierowcy mogą opłacać wszystkie należności bezgotówkowo, za pośrednictwem jednej kart paliwowej.  Użytkownicy kart DKV mogą w Chorwacji tankować w ramach sieci 269 stacji. Należą do nich takie marki stacji, jak INA, Petrol oraz Tifon.

Nowością jest rozliczanie przez DKV opłat za autostrady obsługiwane przez chorwackich operatorów HAC oraz ARZ. Stanowią one blisko 90 proc. całej płatnej sieci dróg w Chorwacji.  Obowiązkiem opłat drogowych w Chorwacji objęte są pojazdy wszystkich kategorii, przy czym we współpracy z DKV można rozliczać myto od pojazdów powyżej 3,5 tony oraz autobusów (kategoria III oraz IV). Za pośrednictwem DKV można zamówić urządzenie pokładowe do rozliczania opłat w systemie post-paid, a następnie - po zamontowaniu go w pojeździe - korzystać ze specjalnych pasów szybkiego przejazdu ENC przy punktach poboru opłat.
W rozliczeniach post-paid, operator kart przenosi na klientów rabat operatora, sięgający nawet 35 proc. Zaletą systemu post-paid jest brak konieczności wcześniejszego doładowywania urządzeń pokładowych. Opłaty za myto w Chorwacji są wyraźnie wyszczególnione w fakturze. Nie ma potrzeby gromadzenia przez kierowcę kwitów za poszczególne przejazdy.
Ważną usługą obniżającą łączne koszty tranzytu przez Chorwację, jest zwrot zagranicznego podatku VAT za paliwo i opłaty drogowe. Klient musi jedynie dostarczyć pełnomocnictwo DKV na uruchomienie tej usługi. Następnie operator przedkłada zweryfikowane faktury w chorwackim urzędzie skarbowym. Wysokość odzyskanego podatku jest odliczana od kolejnej faktury.

(źr. DKV)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
Indeks Logistyczny Agility o szansach na światowe ożywienie w 2021!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
Dock Doors of Giving - Prologis przekazał ponad 275 tys. euro na cele dobroczynne
UPS opublikował wyniki za 2020 – przychody wzrosły o 14,2 proc.
FM Logistic rozpoczyna budowę nowego centrum magazynowego w Wiskitkach
GLS wdrożył geokodowanie paczek
ID Logistics podsumowało 2020 rok – wzrost sprzedaży o 7,1 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC