Dodaj ogłoszenie o pracy


Z DKV rozliczysz opłaty drogowe w Chorwacji

Wraz z wprowadzeniem w Chorwacji wiosną 2017 r. pełnej palety usług DKV, kierowcy mogą opłacać wszystkie należności bezgotówkowo, za pośrednictwem jednej kart paliwowej.  Użytkownicy kart DKV mogą w Chorwacji tankować w ramach sieci 269 stacji. Należą do nich takie marki stacji, jak INA, Petrol oraz Tifon.

Nowością jest rozliczanie przez DKV opłat za autostrady obsługiwane przez chorwackich operatorów HAC oraz ARZ. Stanowią one blisko 90 proc. całej płatnej sieci dróg w Chorwacji.  Obowiązkiem opłat drogowych w Chorwacji objęte są pojazdy wszystkich kategorii, przy czym we współpracy z DKV można rozliczać myto od pojazdów powyżej 3,5 tony oraz autobusów (kategoria III oraz IV). Za pośrednictwem DKV można zamówić urządzenie pokładowe do rozliczania opłat w systemie post-paid, a następnie - po zamontowaniu go w pojeździe - korzystać ze specjalnych pasów szybkiego przejazdu ENC przy punktach poboru opłat.
W rozliczeniach post-paid, operator kart przenosi na klientów rabat operatora, sięgający nawet 35 proc. Zaletą systemu post-paid jest brak konieczności wcześniejszego doładowywania urządzeń pokładowych. Opłaty za myto w Chorwacji są wyraźnie wyszczególnione w fakturze. Nie ma potrzeby gromadzenia przez kierowcę kwitów za poszczególne przejazdy.
Ważną usługą obniżającą łączne koszty tranzytu przez Chorwację, jest zwrot zagranicznego podatku VAT za paliwo i opłaty drogowe. Klient musi jedynie dostarczyć pełnomocnictwo DKV na uruchomienie tej usługi. Następnie operator przedkłada zweryfikowane faktury w chorwackim urzędzie skarbowym. Wysokość odzyskanego podatku jest odliczana od kolejnej faktury.

(źr. DKV)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.