Konto pracodawcy


Myto w Słowenii można już rozliczać za pomocą kart paliwowych i post-pay

Koniec z uciążliwymi postojami w celu doładowywania urządzeń pokładowych w punktach poboru słoweńskiego myta. Wszyscy posiadacze kart DKV mogą w tym kraju rozliczać opłaty drogowe w wygodnym trybie post-pay, czyli na podstawie faktury z długim terminem płatności.

Słowenia jest jednym z pierwszym krajów w Europie, który wprowadził system opłat drogowych dla kierowców. Stało się to jeszcze w latach 70-tych, kiedy to winietami objęto nowo otwarte wówczas dla ruchu dwa duże odcinki: Vrhnika-Postojna oraz Celje-Maribor. Obecna sieć autostrad oraz dróg szybkiego ruchu liczy w tym kraju około 700 km.
Obowiązkiem opłaty objęte są wszystkie pojazdy, które poruszają się po autostradach oraz tunelem Karawanken. O ile system winiet czasowych nadal obowiązuje tu wszystkie auta osobowe, o tyle w przypadku pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony rozliczenie opłat drogowych następuje w punktach poboru myta. Dotychczas uiszczanie tych opłat odbywało się jedynie w systemie pre-pay: za pomocą urządzenia pokładowego, karty DARS oraz przy użyciu wybranych kart paliwowych, np. DKV CARD.
Sytuacja zmieniła się na początku 2016 r., kiedy to DKV w porozumieniu z operatorem opłat drogowych w Słowenii, firmą DARS, uruchomiło rozliczenia w trybie post-pay. To wygoda zarówno dla przewoźnika, który od teraz w 100 proc. rozliczy myto z odroczonym terminem płatności, jak i dla kierowcy – ten z kolei nie musi już każdorazowo opuszczać pojazdu na stacjach poboru opłat, aby udać się do punktu, gdzie zwykle doładowywał boxa w trybie pre-paid.
Rozliczeń w trybie post pay na Słowenii można dokonać na dwa sposoby: poprzez urządzenie pokładowe oraz kartą DARS wyposażoną w elektroniczny chip. Użytkownicy, którzy korzystali dotychczas z metody pre-pay, mogą szybko i wygodnie przejść na tryb rozliczeń post-pay z DKV. Wystarczy w tym celu przedstawić posiadane urządzanie pokładowe oraz DKV Card w jednym z wielu punktów DARS lub w centrum obsługi opłat drogowych w Ljubljanie. Co ważne, wszelkie środki, jakie pozostały na doładowanym jeszcze w trybie pre-pay urządzeniu pokładowym, zostaną zachowane i uwzględnione przy najbliższej fakturze.
Wybrani operatorzy kart oferują specjalne narzędzia informatyczne do zarządzania opłatami drogowymi w wielu krajach z poziomu jednej platformy. Na przykład z pomocą aplikacji eReporting DKV możliwe jest analizowanie wydatków z tytułu myta– w podziale na odcinki, daty, pojazdy, rodzaje dróg czy też kraje.

Aktualne stawki za poruszanie się po słoweńskich drogach:



WAŻNE: W chwili obecnej słoweński operator nie wydaje nowych urządzeń pokładowych. Alternatywą do nich w rozliczeniach post-pay jest uiszczanie opłat poprzez kartę DARS wyposażoną w chip. Zaopatrzymy się w nie we wszystkich punktach poboru myta lub poprzez stronę internetową operatora DARS.

(źr. DKV)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC