Konto pracodawcy

Myto w Słowenii można już rozliczać za pomocą kart paliwowych i post-pay

Koniec z uciążliwymi postojami w celu doładowywania urządzeń pokładowych w punktach poboru słoweńskiego myta. Wszyscy posiadacze kart DKV mogą w tym kraju rozliczać opłaty drogowe w wygodnym trybie post-pay, czyli na podstawie faktury z długim terminem płatności.

Słowenia jest jednym z pierwszym krajów w Europie, który wprowadził system opłat drogowych dla kierowców. Stało się to jeszcze w latach 70-tych, kiedy to winietami objęto nowo otwarte wówczas dla ruchu dwa duże odcinki: Vrhnika-Postojna oraz Celje-Maribor. Obecna sieć autostrad oraz dróg szybkiego ruchu liczy w tym kraju około 700 km.
Obowiązkiem opłaty objęte są wszystkie pojazdy, które poruszają się po autostradach oraz tunelem Karawanken. O ile system winiet czasowych nadal obowiązuje tu wszystkie auta osobowe, o tyle w przypadku pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony rozliczenie opłat drogowych następuje w punktach poboru myta. Dotychczas uiszczanie tych opłat odbywało się jedynie w systemie pre-pay: za pomocą urządzenia pokładowego, karty DARS oraz przy użyciu wybranych kart paliwowych, np. DKV CARD.
Sytuacja zmieniła się na początku 2016 r., kiedy to DKV w porozumieniu z operatorem opłat drogowych w Słowenii, firmą DARS, uruchomiło rozliczenia w trybie post-pay. To wygoda zarówno dla przewoźnika, który od teraz w 100 proc. rozliczy myto z odroczonym terminem płatności, jak i dla kierowcy – ten z kolei nie musi już każdorazowo opuszczać pojazdu na stacjach poboru opłat, aby udać się do punktu, gdzie zwykle doładowywał boxa w trybie pre-paid.
Rozliczeń w trybie post pay na Słowenii można dokonać na dwa sposoby: poprzez urządzenie pokładowe oraz kartą DARS wyposażoną w elektroniczny chip. Użytkownicy, którzy korzystali dotychczas z metody pre-pay, mogą szybko i wygodnie przejść na tryb rozliczeń post-pay z DKV. Wystarczy w tym celu przedstawić posiadane urządzanie pokładowe oraz DKV Card w jednym z wielu punktów DARS lub w centrum obsługi opłat drogowych w Ljubljanie. Co ważne, wszelkie środki, jakie pozostały na doładowanym jeszcze w trybie pre-pay urządzeniu pokładowym, zostaną zachowane i uwzględnione przy najbliższej fakturze.
Wybrani operatorzy kart oferują specjalne narzędzia informatyczne do zarządzania opłatami drogowymi w wielu krajach z poziomu jednej platformy. Na przykład z pomocą aplikacji eReporting DKV możliwe jest analizowanie wydatków z tytułu myta– w podziale na odcinki, daty, pojazdy, rodzaje dróg czy też kraje.

Aktualne stawki za poruszanie się po słoweńskich drogach:



WAŻNE: W chwili obecnej słoweński operator nie wydaje nowych urządzeń pokładowych. Alternatywą do nich w rozliczeniach post-pay jest uiszczanie opłat poprzez kartę DARS wyposażoną w chip. Zaopatrzymy się w nie we wszystkich punktach poboru myta lub poprzez stronę internetową operatora DARS.

(źr. DKV)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC