Konto pracodawcy


Jedziesz do Belgii? – od 1 kwietnia 2016 r. obowiązują tam nowe opłaty drogowe!

1 kwietnia ruszają w Belgii nowe opłaty drogowe w systemie Viapass/Satellic. Od października 2015 DKV, jako jeden z pierwszych operatorów kart, prowadzi rejestrację do nowego systemu, a także jako jedyny operator kart przejmuje na siebie wszystkie formalności związane z rejestracją przewoźników do myta w Belgii.

W przypadku innych pośredników rozliczeń opłat belgijskich, w tym operatorów kart paliwowych, przewoźnicy samodzielnie muszą dopilnować poprawności wypełnienia formularzy Satellic i ich akceptacji u operatora. A to już zabiera sporo czasu. Zwykle jest to długi proces, w którym wiele danych jest kilkakrotnie korygowanych i weryfikowanych. W przypadku klientów DKV wystarczy podpisanie upoważnienia i następny krok to uruchomienie rozliczania opłat. Wykwalifikowani pracownicy DKV czuwają nad poprawnością dostarczanych od przewoźnika danych i dokumentów.

Wysokość opłat
Za wdrożenie nowego systemu myta odpowiedzialny jest operator Viapass. Podlega mu konsorcjum Satellic**, które zajmuje się instalacją i obsługą systemu oraz dostarczaniem urządzeń. Nowe opłaty obejmą sieć dróg podlegających dziś Eurowiniecie, czyli  autostrady i drogi krajowe we Flandrii, Walonii i w regionie Brukseli. System Viapass/Satellic zastąpi obowiązującą dotąd w Belgii winietę czasową. Opłaty będą dotyczyć pojazdów powyżej 3,5 tony DMC – zarówno belgijskich, jak i zagranicznych. Ich wysokość zależeć będzie od masy pojazdu, klasy EURO oraz kategorii dróg. Stawki w euro, publikowane są w obecnie na stronie viapass.be, wynoszą:


Urządzenie pokładowe Satellic
Opłaty będą naliczane przy użyciu urządzenia pokładowego Satellic, które będzie można zamówić po dokonaniu rejestracji online lub nabyć w punkcie serwisowym w Belgii. Depozyt (zwrotny) za wypożyczenie urządzenia Satellic wyniesie 135 euro (www.satellic.be). Koszt dostarczenia poniesie firma Satellic NV/SA. Urządzenie należy zamontować na przedniej szybie pojazdu. Zasilane będzie przez gniazdo zapalniczki lub poprzez bezpośrednie podłączenie do instalacji elektrycznej pojazdu. Sprawność urządzenia potwierdzi zapalenie się zielonej diody. Równolegle ze startem systemu ruszą także kontrole kierowców, podróżujących przez Belgię. Odbywać się one będą poprzez trzy metody: zamontowane na stałe kamery drogowe, skanery mobilne oraz pojazdy patrolowe.
Kara grzywny wymierzana w przypadku stwierdzenia złamania przepisów belgijskiego systemu poboru opłat od samochodów ciężarowych wyniesie 1 000 euro.

Rozliczenia
Opłaty będzie można rozliczać zarówno w trybie pre-paid, jak i post-paid. W obu przypadkach płatności będzie można dokonać kartą paliwowo-serwisową DKV Card. We Flandrii i w regionie Brukseli opłaty drogowe nie podlegają podatkowi VAT. Inaczej jest w Walonii, gdzie drogi są zarządzane przez organizację Sofico – tam do cen doliczony zostanie podatek VAT.

Więcej informacji na: www.dkv-euroservice.com, www.satellic.be/en-UK, www.viapass.be   

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 – osłabienie walut wpływa na rynek nieruchomości
Jak utrzymać ciągłość łańcuchów dostaw na rynku beverage w czasach epidemii?
Potrzebne są regulacje pracy zdalnej w przepisach Kodeksu pracy
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
Rynek magazynowy odporny na koronawirusa?
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
Lublin w czołówce miast CEE
Grupa Fracht uruchamia regularne loty cargo na trasie Europa - USA
GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka
Omega Pilzno zwiększa flotę o 50 nowych ciągników siodłowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC