Konto pracodawcy


Zmiany na autostradowych Punktach Poboru Opłat

Jesteśmy na półmetku wakacji i kłopoty jakie mają podróżujący polskimi autostradami skłoniły GDDKiA do opracowania „działań mający na celu skrócenie czasu oczekiwania w kolejkach przed wjazdami i zjazdami z odcinków płatnych autostrad, uwzględniający zmienności modelu ruchu w zależności od pory dnia”.
Ze względu na zaobserwowany,  wyjątkowo wysoki poziom  ruchu w okresie wakacyjnym, powodujący powstawanie zatorów, zwłaszcza w dni wolne od pracy, na autostradzie A4 Wrocław – Sośnica oraz A2 Konin – Stryków została opracowana procedura postępowania na wypadek wzrostu natężenia ruchu i ryzyka utworzenia się zatoru na Placach Poboru Opłat (Żdżary i Stryków na A2 oraz Żernica i Karwiany na A4).

W przypadku wzrostu natężenia ruchu i realnego ryzyka utworzenia się zatoru, pas wydzielony dla pojazdów wyposażonych w urządzenie viaAUTO będzie z odpowiednim wyprzedzeniem udostępniany dla manualnego poboru opłat. Kierowcy będą o tym fakcie informowani odpowiednio wcześniej, np. poprzez system znaków zmiennej treści (VMS).
W sytuacjach awaryjnych mogą zostać podjęte następujące działania, mające na celu upłynnienie ruchu na PPO:
1) Pracownicy operatora, posiadający stosowne uprawnienia do kierowania ruchem będą na bieżąco zarządzać ruchem na Punktach Poboru Opłat, w celu przekierowania pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony na skrajny prawy pas wjazdowy (XL), zastosowany zostanie tryb wolny (tzw. „free flow”) dla tych pojazdów. Natomiast kierowcy chcący uiszczać opłaty manualnie będą mogli skorzystać także z pasów przeznaczonych dla viaTOLL/viaAUTO,
2) Przyspieszone wydawanie biletów prekodowanych kierowcom uiszczającymi opłatę w sposób manualny. Operator zapewni dodatkową  osobę wydającą bezpośrednio na pasie wydrukowane bilety,
3) Na znakach zmiennej treści pojawią się informacje o tworzącym się zatorze. Będzie można uzyskać informacje o możliwości wcześniejszego zjazdu z autostrady na węzłach i pokonania danej trasy drogami alternatywnymi.

Ale zasady te obowiązywać będą na odcinkach zarządzanych bezpośrednio przez GDDKiA.
Dobrze, że  koncesjonariusz GTC S.A na odcinku koncesyjnym autostrady A1 Gdańsk – Toruń, przyjął te rozwiązania i kiedy będzie to możliwe, z zachowaniem bezpieczeństwa pracowników, ręcznie wydawać kierowcom bilety wjazdowe. Pojawiły się już dodatkowe  informacje dla kierowców o wysokości opłat za dany odcinek. Cenniki za przejazd autostradą umieszczono dodatkowo na tablicach na Miejscach Obsługi Podróżnych oraz na Punktach Poboru Opłat.
Wysokość opłaty za przejazd całym odcinkiem tj. Rusocin – Nowa Wieś jest także drukowana na bilecie wjazdowym. Bramki przed wjazdem na płatny odcinek będą podnoszone przez pracowników w celu bezpiecznego pokonywania PPO.
Obecnie toczą się prace związane z opracowaniem koncepcji wdrożenia Zintegrowanego Systemu Poboru Opłat - przypomina GDDKiA. Jednym z podstawowych zamierzeń wdrożenia Zintegrowanego Systemu Poboru jest zmiana sposobu poboru opłat od pojazdów lekkich (o dopuszczalnej masie całkowitej ≤ 3,5 tony) z obecnie funkcjonującego na bardziej komfortowy dla użytkowników dróg, który pozwoli zapewnić płynność ruchu i brak zatorów.

za info GDDKiA

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Dachser radzi jak przygotować się na twardy Brexit
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
Duże zmiany na rynku transportów do 3,5
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja polskiego transportu drogowego będzie słabnąć?
Cofnięty licznik plagą na polskim rynku samochodów używanych?
Czy na rynku nieruchomości logistycznych czekają nas kolejne rekordy – Prologis prognozuje rok 2019
10 lat rynku magazynowego w Polsce i 10 zmiennych, które znaczyły najwięcej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Grupa Fracht otwiera nowe oddziały w Afryce
Nowi właściciele i nowe plany rozwoju DCT Gdańsk
DB Schenker modernizuje sieć krajową wdrażając 800 nadwozi wymiennych
Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin
Agility podsumowało 2018 rok
Prologis stworzył nowy rodzaj umowy najmu powierzchni magazynowej
7R ruszyło z kolejną inwestycją na Śląsku
Robot zamiast kuriera - FedEx Express wprowadza nowe rozwiązanie w dostawach ze skle ...
Ladies' Winter Tea 2019
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC