Dodaj ogłoszenie o pracy


Zmiany na autostradowych Punktach Poboru Opłat

Jesteśmy na półmetku wakacji i kłopoty jakie mają podróżujący polskimi autostradami skłoniły GDDKiA do opracowania „działań mający na celu skrócenie czasu oczekiwania w kolejkach przed wjazdami i zjazdami z odcinków płatnych autostrad, uwzględniający zmienności modelu ruchu w zależności od pory dnia”.
Ze względu na zaobserwowany,  wyjątkowo wysoki poziom  ruchu w okresie wakacyjnym, powodujący powstawanie zatorów, zwłaszcza w dni wolne od pracy, na autostradzie A4 Wrocław – Sośnica oraz A2 Konin – Stryków została opracowana procedura postępowania na wypadek wzrostu natężenia ruchu i ryzyka utworzenia się zatoru na Placach Poboru Opłat (Żdżary i Stryków na A2 oraz Żernica i Karwiany na A4).

W przypadku wzrostu natężenia ruchu i realnego ryzyka utworzenia się zatoru, pas wydzielony dla pojazdów wyposażonych w urządzenie viaAUTO będzie z odpowiednim wyprzedzeniem udostępniany dla manualnego poboru opłat. Kierowcy będą o tym fakcie informowani odpowiednio wcześniej, np. poprzez system znaków zmiennej treści (VMS).
W sytuacjach awaryjnych mogą zostać podjęte następujące działania, mające na celu upłynnienie ruchu na PPO:
1) Pracownicy operatora, posiadający stosowne uprawnienia do kierowania ruchem będą na bieżąco zarządzać ruchem na Punktach Poboru Opłat, w celu przekierowania pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony na skrajny prawy pas wjazdowy (XL), zastosowany zostanie tryb wolny (tzw. „free flow”) dla tych pojazdów. Natomiast kierowcy chcący uiszczać opłaty manualnie będą mogli skorzystać także z pasów przeznaczonych dla viaTOLL/viaAUTO,
2) Przyspieszone wydawanie biletów prekodowanych kierowcom uiszczającymi opłatę w sposób manualny. Operator zapewni dodatkową  osobę wydającą bezpośrednio na pasie wydrukowane bilety,
3) Na znakach zmiennej treści pojawią się informacje o tworzącym się zatorze. Będzie można uzyskać informacje o możliwości wcześniejszego zjazdu z autostrady na węzłach i pokonania danej trasy drogami alternatywnymi.

Ale zasady te obowiązywać będą na odcinkach zarządzanych bezpośrednio przez GDDKiA.
Dobrze, że  koncesjonariusz GTC S.A na odcinku koncesyjnym autostrady A1 Gdańsk – Toruń, przyjął te rozwiązania i kiedy będzie to możliwe, z zachowaniem bezpieczeństwa pracowników, ręcznie wydawać kierowcom bilety wjazdowe. Pojawiły się już dodatkowe  informacje dla kierowców o wysokości opłat za dany odcinek. Cenniki za przejazd autostradą umieszczono dodatkowo na tablicach na Miejscach Obsługi Podróżnych oraz na Punktach Poboru Opłat.
Wysokość opłaty za przejazd całym odcinkiem tj. Rusocin – Nowa Wieś jest także drukowana na bilecie wjazdowym. Bramki przed wjazdem na płatny odcinek będą podnoszone przez pracowników w celu bezpiecznego pokonywania PPO.
Obecnie toczą się prace związane z opracowaniem koncepcji wdrożenia Zintegrowanego Systemu Poboru Opłat - przypomina GDDKiA. Jednym z podstawowych zamierzeń wdrożenia Zintegrowanego Systemu Poboru jest zmiana sposobu poboru opłat od pojazdów lekkich (o dopuszczalnej masie całkowitej ≤ 3,5 tony) z obecnie funkcjonującego na bardziej komfortowy dla użytkowników dróg, który pozwoli zapewnić płynność ruchu i brak zatorów.

za info GDDKiA

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.