Konto pracodawcy


Jak nabyć Eurowinietę?

Eurowinieta (Eurovignette) jest nazwą wspólnego elektronicznego systemu poboru opłat drogowych w Belgii, Holandii, Luksemburgu, Danii i Szwecji. Opłaty obejmują tam wszystkie pojazdy o masie przekraczającej 12 ton (z wyłączeniem autobusów), które poruszają się po autostradach oraz drogach ekspresowych. W celu przejazdu przez którykolwiek ze wspomnianych krajów wystarczy wykupić jedną, uniwersalną Eurowinietę. Aby ułatwić kontrolę kosztów transportu, najlepiej użyć w tym celu karty paliwowej, np. DKV.

Winiety zakupić możemy w tradycyjny sposób na stacjach benzynowych, w punktach odprawy granicznej oraz w ponad 500 dedykowanych punktach obsługi AGES -  operatora Eurowiniety. Przewoźnik ma możliwość zapłacenia kartą paliwową lub flotową (m.in. DKV, euroShell, Eurowag, Statoil, UTA, ENI/Agip, Esso), jak również kartą kredytową Mastercard lub VISA.
Od października 2008 r. wszystkie dane w systemie przetwarzane są elektronicznie, co pozwala nabyć winietę poprzez Internet. Można tego dokonać na stronie: https://www.eurovignettes.eu bez potrzeby rejestracji lub bezpośrednio poprzez wybranego emitenta kart paliwowych, np. DKV Euro Service. Po zakupie winiety pojazd, którego ona dotyczy, zostaje na określony czas wpisany do bazy danych systemu. Dzięki temu kierowca nie potrzebuje żadnych papierowych dowodów zakupu lub naklejek na szybie, np. w trakcie kontroli. Eurowinieta rejestruje takie dane, jak: numer rejestracyjny, kraj rejestracji, klasa emisji spalin, liczba osi oraz okres wykorzystania. Możemy wybrać interesujący nas czas ważności: liczbę dni, tygodni lub miesięcy.

Jeśli dysponujesz kartą paliwową
Elektroniczną Eurowinietę można w wygodny sposób kupić poprzez operatora kart paliwowych, np. DKV Euro Service. Można tego dokonać kartą paliwową DKV w jednym z ponad pół tysiąca punktów dystrybucji AGES lub na stacjach paliw. Wygodną metodą jest zakup winiety przez internet - bezpośrednio z poziomu serwisu www.dkv-euroservice.pl. W tym przypadku wystarczy przesłać do DKV wypełniony wniosek o wydanie Eurowiniety na dany pojazd. Przewoźnik otrzyma w odpowiedzi zestawienie opłaconych pojazdów wraz z okresem ważności ich winiet. Co ważne, Eurowiniety można zamawiać również dla pojazdów nieposiadających własnej karty paliwowej wystarczy w tym celu podać przy zamówieniu, poprzez którą kartę DKV będą rozliczane należności. Jest to szczególnie wygodne dla przewoźników, którzy korzystają z kart paliwowych i flotowych od wielu różnych operatorów. Przed wygaśnięciem ważności Eurowiniety przewoźnik otrzymuje stosowne informacje na swój adres e-mail. Bezpłatne powiadomienie pozwala na wygodne odnowienie rezerwacji  z dużym wyprzedzeniem.

Integracja rozliczeń myta w Europie
Pośrednictwo międzynarodowego operatora kart w rozliczeniach opłat drogowych daje dodatkowe korzyści. Przewoźnik ma możliwość ujednoliconego i przejrzystego  rozliczania większości kosztów związanych z transportem, takich jak zakup paliwa czy opłat drogowych w całej Europie. Wszystkie transakcje, formalności oraz ewentualne reklamacje realizowane są przez jednego partnera, który czuwa nad ogółem rozliczeń. Wszelkie poniesione w trasie koszty wyszczególnione są w jednej, przejrzystej fakturze z długim tygodniowym terminem płatności, wystawionej w PLN lub EUR (w przypadku DKV). Bazą do analizy wszystkich transakcji z tytułu opłat drogowych są programy internetowe do zarządzania płatnościami, np. eReporting DKV. Umożliwiają one dowolną obróbkę danych przy pomocy kilku kliknięć. Ciekawym rozwiązaniem jest uruchomiony ostatnio przez DKV internetowy kalkulator do planowania kosztów myta. Pozwala on, z bardzo dużą dokładnością, wyliczyć łączną wysokość opłat drogowych na danej trasie. Uwzględnia przy tym wszelkie parametry pojazdu, jak np. DMC, liczbę osi czy klasę emisji zanieczyszczeń.

Stawki za przejazd
Stawki uzależnione są od terminu ważności e-winiety (dzienna, tygodniowa, miesięczna, roczna) oraz od liczby osi i klasy emisji spalin danego pojazdu.

TARYFY 2014 (EURO)

KLASA

EURO 0

EURO I

EURO II - VI

LICZBA OSI

1-3 OSIE

> 4 OSIE

1-3 OSIE

> 4 OSIE

1-3 OSIE

> 4 OSIE

ROCZNA

960

1550

850

1400

750

1250

MIESIĘCZNA

96

155

85

140

75

125

TYGODNIOWA

26

41

23

37

20

33

DZIENNA

8

8

8

8

8

8

Kontrole i kary
Kontrola pojazdów odbywa się poprzez weryfikację ważności winiety za pomocą specjalnych kamer i patroli mobilnych. Na podstawie numerów rejestracyjnych wszystkie auta przejeżdżające przez punkty kontrolne są automatycznie sprawdzane w systemie Eurowiniety. Podobną funkcję pełnią patrole mobilne, które weryfikują numery rejestracyjne mijanych pojazdów dzięki zdalnemu dostępowi do bazy, a w razie nieprawidłowości nakładają mandaty. System działa na tyle sprawnie, że  kontrola oraz wystawienie mandatów odbywają się najczęściej bez konieczności zatrzymywania pojazdu. Wyjątek stanowią tu sytuacje, gdy brak ważnej winiety zostaje stwierdzony w pojazdach na zagranicznych tablicach. Wówczas kierowca takiego auta musi się liczyć z zatrzymaniem przez patrol mobilny, który na miejscu wyegzekwuje zapłatę mandatu.

Rozliczenie elektroniczne są tańsze
Od 1 października 2008 r. winieta w postaci elektronicznej stała się jedyną obowiązującą, zastępując na stałe wersję papierową. Uprościło to korzystanie z systemu Eurowiniety oraz pozwoliło zmniejszyć nakłady na jego utrzymanie. Firma Ages, która jest oficjalnym dystrybutorem winiet, oszacowała że zaledwie 5 proc. z całkowitego przychodu generowanego przez system przeznaczana jest na jego utrzymanie. W przypadku papierowej wersji winiety nakłady wynosiły 8 proc. łącznego przychodu. Rentowność systemu Eurowiniety jest zatem wysoka, co szczególnie widać gdy porównamy ją do innych systemów opartych o mikrofale lub sygnał GPS/GSM. Tam nakłady na utrzymanie wahają się od 25 do nawet 50 proc. łącznego przychodu do systemu. Niewielki koszt utrzymania systemu Eurowiniety wynika z faktu, że jest on przede wszystkim prosty. Nie ma potrzeby budowania dedykowanej infrastruktury przy drogach (np. bramownice), a przewoźnicy nie muszą instalować żadnych dodatkowych urządzeń. Dodatkowo nie ma konieczności gromadzenia i przetwarzania ogromnej ilości danych dotyczących milionów pojazdów i informacji o przewoźnikach.

(tekst opr. przez DKV Euro Service Polska)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC