Konto pracodawcy


HGV LEVY - nowy podatek drogowy w Wielkiej Brytanii

Od 1 kwietnia 2014 r. na wszystkich autostradach w Wielkiej Brytanii zacznie obowiązywać nowy podatek drogowy, ang. HGV LEVY, który obejmie zagraniczne pojazdy o masie powyżej 12 ton. System bazować będzie na winietach czasowych. Będzie je można zakupić za pośrednictwem międzynarodowych operatorów opłat drogowych, np. DKV Euro Service.

Wysokość opłat
Jeszcze tylko do kwietnia korzystanie z autostrad w Wielkiej Brytanii, o łącznej długości 3600 km, będzie bezpłatne.  Po tym terminie wszystkie pojazdy o masie powyżej 12 ton, podróżujące po Wyspach, muszą liczyć się z nowym, pobieranym elektronicznie podatkiem - tzw. HGV LEVY. Stawki będą zależne od kategorii pojazdu. Wyróżniono cztery podkategorie: ciągniki z naczepą powyżej 4000 kg, ciągniki dwuosiowe, ciągniki z trzema lub więcej osiami oraz pozostałe pojazdy ciężarowe. Wpływ na wysokość opłaty będzie też miała klasa emisji spalin oraz liczba osi danego pojazdu.  Stawki będą wahać się od 1,7 do 10 funtów dziennie. Najdroższa roczna opłata wyniesie 1000 funtów. Brytyjscy kierowcy będą sobie mogli odliczyć wysokość opłaty od płaconego dziś podatku drogowego – co w praktyce oznaczać będzie, że obciążone zostaną wyłącznie pojazdy zagraniczne. Władze tłumaczą konieczność wprowadzenia opłat pogarszającym się stanem brytyjskich dróg, do czego w dużym stopniu przyczyniać ma się tranzyt ponad 130 tys. pojazdów z zagranicy rocznie.

Metody płatności
Elektroniczną winietę będzie można zakupić na trzy sposoby: telefonicznie, online na stronie operatora Northgate Public Services lub za pomocą karty paliwowej - na promie i w wybranych stacjach poza krajem. Niezależnie od metody zakupu, wszystkie dane o pojeździe i terminie ważności winiety będą każdorazowo zapisywane w bazie danych systemu. Znika więc tym samym obowiązek posiadania papierowej czy też naklejanej na szybę winiety. Status jej ważności będzie można każdorazowo sprawdzać online, wpisując szczegółowe dane pojazdu. Brak uiszczenia opłaty drogowej grozić będzie karą w wysokości 300 funtów.
Za pomocą karty DKV możliwe będzie wykupienie winiety dziennej, tygodniowej i półrocznej. Rejestracja i zakup winiet będą możliwe już od 17 marca 2014 r.

Wsparcie operatora kart DKV
Posiadacze karty DKV będą teraz mogli za jej pomocą płacić nie tylko za paliwo, ale też za podatek drogowy HGV LEVY. Przypomnijmy, że karta DKV jest akceptowana w Wielkiej Brytanii na ponad 450 stacjach paliw. Przewoźnicy podróżujący przez Wielką Brytanię oraz inne kraje Europy teraz analizować wszystkie koszty opłat drogowych dzięki dostępowi do  internetowej platformy DKV eReporting. Aplikacja ta umożliwia monitorowanie wydatków na paliwo, opłaty drogowe czy zakupy samochodowe poniesione na terenie Unii Europejskiej. Faktury DKV wystawiane są co dwa tygodnie, z 21-dniowym terminem płatności. Przewoźnik może wybrać walutę fakturowania – euro lub złotówki, co oznacza eliminację ryzyka kursowego.

Co dalej z opłatami w Europie?
Wielka Brytania to po Węgrzech i Białorusi kolejny już kraj, który na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy zdecydował się na wprowadzenie opłat drogowych. Na 2014 rok wprowadzenie własnych systemów opłat drogowych zapowiedziały również Rosja oraz Belgia.

(więcej na: www.dkv-euroservice.pl)

kobiety w logistyce
Kolej coraz bardziej kobieca
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Forpatients – CEVA wdraża nowe usługi dla branży medycznej i pacjentów
InPost buduje fabrykę paczkomatów i uruchamia w Polsce kilkanaście nowych hubów
Świdnicki terminal Schenkera z ekologicznym certyfikatem BREEAM
DB - straty związane z pandemią wyjątkowo wysokie w roku 2020
Z okazji 90-lecia Raben zaprasza w ekologiczną podróż po Europie
Nie tak źle na rynku przewozów intermodalnych!?
ID Logistics podsumowało wyniki za rok 2020
Grupa CCC wzmacnia zarządzanie łańcuchem dostaw
Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC