Konto pracodawcy


Białoruś rozszerza opłaty w systemie BelToll

Począwszy od 1 stycznia 2014 sieć dróg płatnych na Białorusi zostanie rozszerzona o 118 km. Drugi etap projektu wdrożenia systemu ETC obejmie odcinek drogi M4 Mińsk-Mohylew od 74 do 192 km. Łączna długość sieci dróg płatnych na Białorusi wyniesie 933 km.
Wraz z budową 11 dodatkowych bramownic, w drugim etapie rozszerzenia systemu BelToll uruchomione zostaną 2 nowe, działające całodobowo Punkty Obsługi Klienta.
Dla wygody użytkowników dróg zmienią się lokalizacje niektórych Punktów Obsługi Klienta w Mohylewie i Beresino.
- Pierwsze cztery miesiące od startu systemu BelToll były prawdziwym wyzwaniem, ale dzięki wysiłkowi zespołu operatora systemu oraz przedstawicieli właściwych organów państwa, wszystkie cele zostały osiągnięte, a zaplanowane działania wykonane terminowo - powiedział Sergey Boury, z firmy Kapsch Telematic Services FLLC, będącej operatorem systemu BelToll.

Przypomnijmy, że BelToll to elektroniczny system poboru opłat (ESP) obowiązujący na terenie Republiki Białorusi od 1 sierpnia 2013 roku, i obejmujący 815 km dróg na Białorusi – М-1/E 30 (Brześć– Mińsk–granica z Federacją Rosyjską) odcinki dróg M-2 Mińsk – Port Lotniczy Mińsk, M-3 Mińsk – Witebsk, M-4 Mińsk – Mohylew, M-5/E 271 Mińsk – Gomel (Homel), M-6/E 28 Mińsk – Grodno – granica z Polską (Bruzgi).
Korzystanie z systemu BelToll jest obowiązkowe dla kierowców:

  • pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony spoza Unii Celnej (Republika Białorusi, Federacja Rosyjska, Kazachstan),
  • pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony

Kierowcy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony zarejestrowanych w krajach członkowskich Unii Celnej są zwolnieni z obowiązku uiszczania opłat.

za info Beltoll

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC