Dodaj ogłoszenie o pracy


Co to jest Eurowinieta i jak z niej korzystać?

Eurowinieta (Eurovignette) jest nazwą wspólnego elektronicznego systemu poboru opłat drogowych w Belgii, Holandii, Luksemburgu, Danii i Szwecji. Opłaty obejmują tam wszystkie pojazdy o masie przekraczającej 12 ton (z wyłączeniem autobusów), które poruszają się po autostradach i drogach ekspresowych. W celu przejazdu przez którykolwiek ze wspomnianych krajów wystarczy wykupić jedną, uniwersalną Eurowinietę.

Jak nabyć Eurowinietę? Winiety zakupić możemy w tradycyjny sposób na stacjach benzynowych, w punktach odprawy granicznej oraz w ponad 500 dedykowanych punktach obsługi AGES -  operatora Eurowiniety. Przewoźnik ma możliwość zapłacenia kartą paliwową lub flotową (m.in. DKV, euroShell, Eurowag, Statoil, UTA, ENI/Agip, Esso), jak również kartą kredytową Mastercard lub VISA. Od października 2008 r. wszystkie dane w systemie przetwarzane są elektronicznie, co pozwala nabyć winietę poprzez Internet. Można tego dokonać na stronie: https://www.eurovignettes.eu bez potrzeby rejestracji lub bezpośrednio poprzez wybranego emitenta kart paliwowych, np. DKV Euro Service. Po zakupie winiety pojazd, którego ona dotyczy, zostaje na określony czas wpisany do bazy danych systemu. Dzięki temu kierowca nie potrzebuje żadnych papierowych dowodów zakupu lub naklejek na szybie, np. w trakcie kontroli. Eurowinieta rejestruje takie dane, jak: numer rejestracyjny, kraj rejestracji, klasa emisji spalin, liczba osi oraz okres wykorzystania. Możemy wybrać interesujący nas czas ważności: liczbę dni, tygodni lub miesięcy.

Jeśli dysponujesz kartą paliwową Elektroniczną Eurowinietę można w wygodny sposób kupić poprzez operatora kart paliwowych, np. DKV Euro Service. Można tego dokonać kartą paliwową DKV w jednym z ponad pół tysiąca punktów dystrybucji AGES lub na stacjach paliw. Wygodną metodą jest zakup winiety przez internet - bezpośrednio z poziomu serwisu www.dkv-euroservice.pl. W tym przypadku wystarczy przesłać do DKV wypełniony wniosek o wydanie Eurowiniety na dany pojazd. Przewoźnik otrzyma w odpowiedzi zestawienie opłaconych pojazdów wraz z okresem ważności ich winiet. Co ważne, Eurowiniety można zamawiać również dla pojazdów nieposiadających własnej karty paliwowej wystarczy w tym celu podać przy zamówieniu, poprzez którą kartę DKV będą rozliczane należności. Jest to szczególnie wygodne dla przewoźników, którzy korzystają z kart paliwowych i flotowych od wielu różnych operatorów. Przed wygaśnięciem ważności Eurowiniety przewoźnik otrzymuje stosowne informacje na swój adres e-mail. Bezpłatne powiadomienie pozwala na wygodne odnowienie rezerwacji  z dużym wyprzedzeniem.

Integracja rozliczeń myta w Europie Pośrednictwo międzynarodowego operatora kart w rozliczeniach opłat drogowych daje dodatkowe korzyści. Przewoźnik ma możliwość ujednoliconego i przejrzystego  rozliczania większości kosztów związanych z transportem, takich jak zakup paliwa czy opłat drogowych w całej Europie. Wszystkie transakcje, formalności oraz ewentualne reklamacje realizowane są przez jednego partnera, który czuwa nad ogółem rozliczeń. Wszelkie poniesione w trasie koszty wyszczególnione są w jednej, przejrzystej fakturze z długim tygodniowym terminem płatności, wystawionej w PLN lub EUR (w przypadku DKV). Bazą do analizy wszystkich transakcji z tytułu opłat drogowych są programy internetowe do zarządzania płatnościami, np. eReporting DKV.Umożliwiają one dowolną obróbkę danych przy pomocy kilku kliknięć. Ciekawym rozwiązaniem jest uruchomiony ostatnio przez DKV internetowy kalkulator do planowania kosztów myta. Pozwala on, z bardzo dużą dokładnością, wyliczyć łączną wysokość opłat drogowych na danej trasie. Uwzględnia przy tym wszelkie parametry pojazdu, jak np. DMC, liczbę osi czy klasę emisji zanieczyszczeń.

Kontrole i kary Kontrola pojazdów odbywa się poprzez weryfikację ważności winiety za pomocą specjalnych kamer i patroli mobilnych. Na podstawie numerów rejestracyjnych wszystkie auta przejeżdżające przez punkty kontrolne są automatycznie sprawdzane w systemie Eurowiniety. Podobną funkcję pełnią patrole mobilne, które weryfikują numery rejestracyjne mijanych pojazdów dzięki zdalnemu dostępowi do bazy, a w razie nieprawidłowości nakładają mandaty. System działa na tyle sprawnie, że  kontrola oraz wystawienie mandatów odbywają się najczęściej bez konieczności zatrzymywania pojazdu. Wyjątek stanowią tu sytuacje, gdy brak ważnej winiety zostaje stwierdzony w pojazdach na zagranicznych tablicach. Wówczas kierowca takiego auta musi się liczyć z zatrzymaniem przez patrol mobilny, który na miejscu wyegzekwuje zapłatę mandatu.

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.