Dodaj ogłoszenie o pracy


Winiety za korzystanie z niemieckich autostrad?

Mino trwających w dalszym ciągu rozmów o utworzeniu koalicji rządowej, jak bumerang wraca temat opłat za korzystanie z sieci niemieckich autostrad. Wprawdzie odrzucono pomysł, aby podatek ten płacili tylko kierowcy z zagranicy, jako niezgodny z prawem europejskim, ale pragmatyczni Niemcy znaleźli i na to sposób.
Opłaty za korzystanie z autostrad będą dotyczyć kierowców niemieckich, jak i zagranicznych samochodów, ale obywatelom RFN ma przysługiwać ulga, którą odliczą sobie od kwoty podatku drogowego. Na rabaty mogą liczyć tylko właściciele aut emitujących mniej spalin.

Zgodnie z planami kierowcy tak krajowi, jak i zagraniczni będę zobowiązani do okazania winiet wyliczonych na 100 euro za rok.
Przypomnijmy, że wiele państw w Europie pobiera opłaty za korzystanie z autostrad, jak np. Włochy, Francja, Węgry czy Polska. Przewiduje się obowiązkowe winiety roczne lub winiety krótkookresowe
I do regulacji obowiązującej w Austrii nawiązywać będą niemieckie rozwiązania. W Austrii winieta na 10 dni kosztuje 8,30 euro, na dwa miesiące - 24,20 euro, roczna - 80,60. Szwajcarzy wymagają natomiast zakupu winiety rocznej, kosztującej 36 euro.

I pomyśleć, że kiedyś podobne pomysły b. ministra Marka Pola by wprowadzić system winiet w Polsce wyśmiano... Ale mamy za to drogi i niesprawny system viaTOLL...

rak./dw/eueoobserver

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.