Dodaj ogłoszenie o pracy


Rosja potwierdza wdrożenie elektronicznego systemu poboru opłat drogowych

 

Taką decyzję podjął rząd Federacji Rosyjskiej jeszcze w czerwcu tego roku, który przewiduje iż w listopadzie 2014 r. zostanie wprowadzony federalny elektroniczny system przyjmowania płatności od kierowców ciężarówek. Przewidywana opłata za przejazd ciężarówek o masie przekraczającej 12 ton, po drogach federalnych wyniesie 3,5 rubla za 1 km. 

Rosyjski rząd liczy na to, że płatnicy, czyli właściciele ciężarówek, zasila federalny budżet kwotą  co najmniej 50 mld rubli. 
 
Ale jak na razie nie ma systemu, który były w stanie obsłużyć jego funkcjonowanie. Tym bardziej, że według założeń rządowych w ogłoszonym konkursie na stworzenie i obsługę systemu elektronicznego jednym z głównych wymagań stawianych uczestnikom konkursu ma być posiadanie licencji FSB na opracowywanie informacji. Na jego uruchomienia potrzeba  89,9 mld rubli i trudno o „rodzimy” podmiot, który byłby w stanie udźwignąć taką inwestycję. 
 
Stąd zdaniem Romana Starowojta, szefa federalnej agencji drogowej (Rosawtodor) w konkursie będą brać udział konsorcja i podmioty działające na zasadzie joint venture. Według założeń elektroniczny system poboru opłat przewiduje wyposażenie wszystkich ciężarówek w urządzenia ewidencji długości trasy, przejechanej przez ciężarówkę po drodze federalnej. Na plus trzeba zapisać, że w odróżnieniu np. od naszego viatolla rosyjskie urządzenia mają być montowane bezpłatnie. System będzie automatycznie pobierać środki z rachunku przewoźnika za każdy kilometr przebyty po federalnej trasie.
 
Koncesjonariusz, zwycięzca przetargu otrzyma koncesję na 13 lat i według szacunków czeka go inwestycja rządu 26 mld rubli na stworzenie i wprowadzenie swojego systemu oraz około 5 mld rubli na całoroczną eksploatację. 
 
W zamian może liczyć na kwotę do 11,2 mld rubli rocznie, którą dostanie od organu koncesyjnego. W ten sposób rentowność dla koncesjonariusza wyniesie 38 proc.
 
 
(źr. Oprac z wyk. mat.. WPHI w St.Peterburgu)
 
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.