Dodaj ogłoszenie o pracy


DKV rozliczy nowy podatek drogowy we Francji - ECOTAXE

W lipcu 2013 r. Francja planuje wprowadzenie nowego podatku w formie opłaty drogowej. Przyjęto dla niego nazwę Ecotaxe. Obowiązywać będzie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 t., poruszające się po drogach krajowych i trasach szybkiego ruchu. Ecotaxe będzie można rozliczać automatycznie poprzez urządzenie pokładowe DKV Box oferowane przez operatora kart paliwowych DKV Euro Service.
Podatek drogowy będzie pobierany równolegle do działającego dziś systemu opłat za autostrady o nazwie TIS PL. Ecotaxe obejmie ponad 15 tys. km dróg krajowych i lokalnych, a więc nie będzie już możliwości przejazdu przez Francję z ominięciem dróg płatnych. W praktyce będzie to oznaczać, że przewoźnicy będą musieli odrębnie zarejestrować się do dwóch systemów opłat: TIS PL – obowiązującego na autostradach oraz Ecotaxe – obowiązującego na pozostałych drogach.
Rozliczanie płatności
Opłaty Ecotaxe będą zdecydowanie niższe niż stawki za autostrady. Wyniosą średnio 0,12 Euro za kilometr. Ich wysokość zależeć będzie od typu pojazdu, klasy emisji spalin oraz ilości przejechanych kilometrów. Należności w systemie Ecotaxe będzie można rozliczać w trybie pre-paid (przedpłaty) lub post-paid (za pomocą urządzenia pokładowego). Firmy zainteresowane bezpośrednią rejestracją będą musiały nabyć u francuskich operatorów dwa różne urządzenia: oddzielne dla TIS PL oraz dla Ecotaxe. Aby tego uniknąć, przewoźnik może zdecydować się na jedno uniwersalne urządzenie DKV Box, oferowane przez operatora kart paliwowych DKV. Zaletą skorzystania z tego rozwiązania będzie możliwość obniżenia podatku o ok. 10%, łączne fakturowanie e-myta w obu francuskich systemach, a także możliwość odliczenia podatku VAT od opłat drogowych. Rabaty obowiązują tylko przy rozliczeniach w trybie post-paid. Zarządzanie opłatami dostępne będzie w programie eReporting, dostępnym na stronie internetowej DKV. Więcej na: www.dkv-ecotaxe.com

 

 

Porównanie systemów TIS PL i Ecotaxe

 

Opłata za przejazd autostradą

Podatek na drogach krajowych
i lokalnych

Nazwa systemu

TIS PL

Ecotaxe

Technologia

DSRC (technologia mikrofalowa)

System hybrydowy: GPS + DSRC

Rozpoczęcie

Od 2007 r.

Od 20 lipca 2013 r.

Trasy

Sieć ok. 9.000 km autostrad

Ok. 15.000 km dróg krajowych i lokalnych

Obowiązuje

Wszystkie pojazdy powyżej 3,5 t

Wszystkie pojazdy powyżej 3,5 t

Rozliczenie

Post-paid, np. przez urządzenie DKV Box
Pre-paid, np. kartą paliwową DKV

Post-paid, np. przez urządzenie DKV Box
Pre-paid np. kartą paliwową DKV

Koszty

0,19 € za km, w zależności od kategorii pojazdu
Aktualne taryfy
Kategoria pojazdu

0,12 € za km w zal. od kategorii pojazdu

Rabaty

Maks. 13% przy płatności z dołu we Francji
Rabaty Francja

Możliwość obniżenia pod. o ok. 10%
na wybranych odcinkach

 

 

Ecotaxe

Na 20 lipca 2013 r. Francja zapowiedziała wprowadzenie nowego podatku w formie opłaty drogowej o nazwie Ecotaxe. Obowiązywać będzie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 t., poruszające się drogami krajowymi i trasami szybkiego ruchu.
Ile wyniesie podatek?
Opłaty Ecotaxe będą zdecydowanie niższe niż stawki za autostrady. Obecnie rząd francuski ustala ich wysokość. W wybranych regionach Francji Ecotaxe naliczany będzie według stawki zredukowanej: » w Akwitanii i Midi-Pyrénées stawka 25 proc. niższa; w Bretanii stawka 40 proc. niższa
Wysokość opłaty będzie zależna od:
» kategorii pojazdu (DMC i liczby osi)
» klasy emisji Euro
» odległości przejechanej w sieci Ecotaxe
Podatek drogowy Ecotaxe będzie pobierany równolegle do działającego dziś systemu opłat za autostrady o nazwie TIS PL.
W jaki sposób rozliczać Ecotaxe
Ecotaxe będzie można rozliczać automatycznie poprzez urządzenie pokładowe DKV Box. Zalety rozliczeń z DKV:
» możliwość obniżenia podatku o ok. 10 proc.
» łączne fakturowanie e-myta w obu francuskich systemach
» możliwość odliczenia podatku VAT od opłat drogowych
» bezpłatne zarządzanie płatnościami w programie eReporting

 

(źr. DKV)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.