Konto pracodawcy


DKV rozliczy nowy podatek drogowy we Francji - ECOTAXE

W lipcu 2013 r. Francja planuje wprowadzenie nowego podatku w formie opłaty drogowej. Przyjęto dla niego nazwę Ecotaxe. Obowiązywać będzie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 t., poruszające się po drogach krajowych i trasach szybkiego ruchu. Ecotaxe będzie można rozliczać automatycznie poprzez urządzenie pokładowe DKV Box oferowane przez operatora kart paliwowych DKV Euro Service.
Podatek drogowy będzie pobierany równolegle do działającego dziś systemu opłat za autostrady o nazwie TIS PL. Ecotaxe obejmie ponad 15 tys. km dróg krajowych i lokalnych, a więc nie będzie już możliwości przejazdu przez Francję z ominięciem dróg płatnych. W praktyce będzie to oznaczać, że przewoźnicy będą musieli odrębnie zarejestrować się do dwóch systemów opłat: TIS PL – obowiązującego na autostradach oraz Ecotaxe – obowiązującego na pozostałych drogach.
Rozliczanie płatności
Opłaty Ecotaxe będą zdecydowanie niższe niż stawki za autostrady. Wyniosą średnio 0,12 Euro za kilometr. Ich wysokość zależeć będzie od typu pojazdu, klasy emisji spalin oraz ilości przejechanych kilometrów. Należności w systemie Ecotaxe będzie można rozliczać w trybie pre-paid (przedpłaty) lub post-paid (za pomocą urządzenia pokładowego). Firmy zainteresowane bezpośrednią rejestracją będą musiały nabyć u francuskich operatorów dwa różne urządzenia: oddzielne dla TIS PL oraz dla Ecotaxe. Aby tego uniknąć, przewoźnik może zdecydować się na jedno uniwersalne urządzenie DKV Box, oferowane przez operatora kart paliwowych DKV. Zaletą skorzystania z tego rozwiązania będzie możliwość obniżenia podatku o ok. 10%, łączne fakturowanie e-myta w obu francuskich systemach, a także możliwość odliczenia podatku VAT od opłat drogowych. Rabaty obowiązują tylko przy rozliczeniach w trybie post-paid. Zarządzanie opłatami dostępne będzie w programie eReporting, dostępnym na stronie internetowej DKV. Więcej na: www.dkv-ecotaxe.com

 

 

Porównanie systemów TIS PL i Ecotaxe

 

Opłata za przejazd autostradą

Podatek na drogach krajowych
i lokalnych

Nazwa systemu

TIS PL

Ecotaxe

Technologia

DSRC (technologia mikrofalowa)

System hybrydowy: GPS + DSRC

Rozpoczęcie

Od 2007 r.

Od 20 lipca 2013 r.

Trasy

Sieć ok. 9.000 km autostrad

Ok. 15.000 km dróg krajowych i lokalnych

Obowiązuje

Wszystkie pojazdy powyżej 3,5 t

Wszystkie pojazdy powyżej 3,5 t

Rozliczenie

Post-paid, np. przez urządzenie DKV Box
Pre-paid, np. kartą paliwową DKV

Post-paid, np. przez urządzenie DKV Box
Pre-paid np. kartą paliwową DKV

Koszty

0,19 € za km, w zależności od kategorii pojazdu
Aktualne taryfy
Kategoria pojazdu

0,12 € za km w zal. od kategorii pojazdu

Rabaty

Maks. 13% przy płatności z dołu we Francji
Rabaty Francja

Możliwość obniżenia pod. o ok. 10%
na wybranych odcinkach

 

 

Ecotaxe

Na 20 lipca 2013 r. Francja zapowiedziała wprowadzenie nowego podatku w formie opłaty drogowej o nazwie Ecotaxe. Obowiązywać będzie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 t., poruszające się drogami krajowymi i trasami szybkiego ruchu.
Ile wyniesie podatek?
Opłaty Ecotaxe będą zdecydowanie niższe niż stawki za autostrady. Obecnie rząd francuski ustala ich wysokość. W wybranych regionach Francji Ecotaxe naliczany będzie według stawki zredukowanej: » w Akwitanii i Midi-Pyrénées stawka 25 proc. niższa; w Bretanii stawka 40 proc. niższa
Wysokość opłaty będzie zależna od:
» kategorii pojazdu (DMC i liczby osi)
» klasy emisji Euro
» odległości przejechanej w sieci Ecotaxe
Podatek drogowy Ecotaxe będzie pobierany równolegle do działającego dziś systemu opłat za autostrady o nazwie TIS PL.
W jaki sposób rozliczać Ecotaxe
Ecotaxe będzie można rozliczać automatycznie poprzez urządzenie pokładowe DKV Box. Zalety rozliczeń z DKV:
» możliwość obniżenia podatku o ok. 10 proc.
» łączne fakturowanie e-myta w obu francuskich systemach
» możliwość odliczenia podatku VAT od opłat drogowych
» bezpłatne zarządzanie płatnościami w programie eReporting

 

(źr. DKV)

 

 

kobiety w logistyce
Kolej coraz bardziej kobieca
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Forpatients – CEVA wdraża nowe usługi dla branży medycznej i pacjentów
InPost buduje fabrykę paczkomatów i uruchamia w Polsce kilkanaście nowych hubów
Świdnicki terminal Schenkera z ekologicznym certyfikatem BREEAM
DB - straty związane z pandemią wyjątkowo wysokie w roku 2020
Z okazji 90-lecia Raben zaprasza w ekologiczną podróż po Europie
Nie tak źle na rynku przewozów intermodalnych!?
ID Logistics podsumowało wyniki za rok 2020
Grupa CCC wzmacnia zarządzanie łańcuchem dostaw
Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC