Dodaj ogłoszenie o pracy


Rynek B2B e-commerce to potencjał dla polskiego e-handlu

E-commerce rośnie nie tylko w segmencie B2C, ale też B2B, co potwierdzają wyniki raportu „B2B e-commerce NOW”, według których ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel. Już 41% firm działa na tym rynku i oceniło wejście w ten obszar jako sukces, a co czwarta firma ponad 80% przychodów czerpie właśnie z e-commerce.

Wzrosła także świadomość znaczenia rynku e-commerce wśród firm. Dziś, by prężnie rozwijać swój biznes, marki wiedzą, że nie wystarczy już samo postawienie platformy do sprzedaży swoich produktów. Przede wszystkim trzeba dokładnie zastanowić się, kto jest naszym odbiorcą i jakie narzędzia poza samą platformą będą nam potrzebne. To ważne, ponieważ cały proces od złożenia zamówienia, po jego dostarczenie musi być przemyślany i przepracowany tak, aby klient w efekcie końcowym był usatysfakcjonowany.

B2B e-commerce w Polsce
Tak jak niezmiennie rośnie cały rynek e-commerce, tak również wzrasta jego udział w handlu B2B e-commerce. Dlatego też dynamicznie zwiększa się zapotrzebowanie na oprogramowania do zarządzania systemami, specjalistów w tym zakresie oraz szklenia z tej dziedziny. Ważnym obszarem są rozwiązania pozwalające na integrację działań wspierających procesy produkcyjne, a co za tym idzie, także adaptacja procesów sprzedaży oraz marketingu.

Korzyści z B2B e-commerce
Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, najczęściej wymieniane korzyści z wdrożenia B2B e-commerce to wzrost skali działania i obrotów, wyższa efektywność i rentowność oraz sprawniejsza realizacja zamówień. Aż 84% firm, uważa, że e-commerce jest szansą na rozwój polskiego eksportu online, a już co czwarta korzysta z tej możliwości. Kolejne 5% rozważa wyjście z e-handlem na rynki zagraniczne już w 2022 roku. Wniosek? E-eksport jest szansą dla rodzimych firm na poszukiwanie nowych rynków zbytu.

Potencjał e-handlu a zagraniczne rynki
Firmy deklarują̨, że pozytywnym efektem wejścia w e-commerce B2B było przede wszystkim zwiększenie sprzedaży (57%), zwiększenie liczby klientów (48%) oraz zwiększenie asortymentu w ofercie (32%) (https://eizba.pl/wp-content/uploads/2022/04/B2B-e-commerce-Now-2022.pdf). Ekspansja na zagraniczne rynki jest zatem naturalnym sposobem mającym na celu zwiększenie przychodów. Potwierdzają to wyniki raportu „B2B e-commerce NOW”, według których cross-border w B2B e-commerce jest wysoko oceniany - 25% ankietowanych prowadzi e-eksport, a tylko z branży Fashion jest to 40% firm.

(autor komentarza: Dawid Bednarek, dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.