Konto pracodawcy


Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!

Komisja Europejska opublikowała wyniki badań dot. oceny wpływu Pakietu Mobilności na środowisko w zakresie obowiązku powrotu pojazdu do państwa siedziby co 8 tygodni oraz limitu operacji kabotażowych w transporcie kombinowanym. Te dwa aspekty nie były konsultowane z Komisją przez Parlament Europejski w toku procesu legislacyjnego.

- Obowiązek powrotu do bazy co 8 tygodni wymusi dodatkowe przejazdy, które, według scenariuszy przedstawionych przez KE, mogą skutkować dodatkową emisją CO2 w 2023 r. na poziomie nawet 2,9 mln ton (4,6% wzrost emisji w międzynarodowym transporcie drogowym) – tłumaczy Marek Kliś, radca prawny i ekspert Kancelarii Transportowej ITD-PIP.

Natomiast w przypadku limitów operacji kabotażowych w transporcie kombinowanym, szacuje się, że ich wprowadzenie może doprowadzić do dodatkowych 397 000 ton emisji CO2. Wyniki badań ukazują, że te dwa przepisy mogą spowodować do 3,3 miliona dodatkowych ton emisji CO2 rocznie, co jest porównywalne z roczną całkowitą emisją z transportu w Estonii. Dodatkowo, mogą również generować do 704 ton tlenków azotu (NOx) i 251 ton pyłu zawieszonego (PM2,5).
- Komisja pragnie rozpocząć dyskusję z państwami członkowskimi oraz Parlamentem Europejskim w przedmiocie podjęcia dalszych działań, mając na uwadze ustalenia przedstawionych badań oraz zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Europejskiego Zielonego Ładu - planu działania na rzecz zrównoważonej gospodarki UE – kontynuuje ekspert Kancelarii Transportowej ITD-PIP

Przypomnijmy, że Pakiet Mobilności I został zaskarżony do TSUE przez polski rząd w dniu 26 października 2020 r. za pośrednictwem Pełnomocnika Polski ds. TSUE. Skargi złożyły również państwa z tzw. grupy like – minded, czyli Bułgaria, Cypr, Węgry, Litwa, Malta i Rumunia.

(źr. Kancelaria transportowa ITD-PIP)

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
Kuehne+Nagel jako pierwszy oferuje zrównoważone paliwo dla wszystkich przesyłek w ...
Boże Narodzenie – wzmożony popyt i wyjątkowe wyzwanie dla branży logistycznej
W 2021 roku elektryczna flota InPost przekroczy 300 aut
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC