Konto pracodawcy


BCC o problemach przewoźników drogowych – potrzebne jest wsparcie państwa!

Nawet 100 tys. nowych miejsc pracy może czekać na zawodowych kierowców – tak prognozują polskie firmy transportowe. Niestety, kształcenie nowych kierowców nie idzie w parze z potrzebami rynku. Barierą do zdobycia tego zawodu są koszty uzyskania kwalifikacji i niezbędnych uprawnień, które wynoszą ok. 10 tys. zł. Zdaniem Komisji BCC ds. Transportu, aby  zwiększyć dostępność zawodu kierowcy oraz dopływ nowych pracowników na rynek pracy konieczne jest instytucjonalne wsparcie.

– Mamy propozycje rozwiązań ułatwiających dostęp do zawodu profesjonalnego kierowcy, m.in. dotacje w urzędach pracy na prowadzenie szkoleń z zakresu kwalifikacji zawodowych kierowców na prawo jazdy kategorii C+E, szkoleń z obsługi tachografu cyfrowego oraz czasu pracy i przerw, czy wykonywania specjalnych operacji transportowych – mówi Adam Juniszewski, przewodniczący Komisji BCC ds. Transportu. Proponuje również wykorzystanie symulatorów aut ciężarowych, które znajdują się w niektórych wyższych szkołach technicznych, m.in. na Politechnice Wrocławskiej. Wymaga to jednak określenia możliwych ram współpracy uczelni i biznesu w tej branży.

Poza brakiem rąk do pracy, transportowcy obawiają się także Pakietu Mobilności. W kwietniu br. Parlament Europejski przegłosował ważne zmiany, które mogą być dla polskiej branży transportowej nieobliczalne. A mówimy o branży obsługującej obecnie 25 proc. europejskiego rynku przewozowego, stanowiącej 8 proc. polskiego PKB.
– Liczymy na większe wsparcie ze strony rządu  dla branży transportowej w Polsce, która musi utrzymać swoją konkurencyjność na rynku europejskim – mówił Adam Juniszewski podczas briefingu prasowego Komisji BCC ds. Transportu, który odbył się 1 października w siedzibie BCC.



– Chcielibyśmy, aby Komisja była platformą skupiającą przedsiębiorców transportowych w Polsce. Będziemy robić wszystko, aby zmieniać przepisy Pakietu Mobilności. Mamy dużo pomysłów i osób, które są bardzo zainteresowane, aby ten pakiet był bardziej przychylny polskiemu przedsiębiorcy. Nic nie jest stracone i liczymy, że uda nam się pozyskać przychylność polskiego rządu, aby pokazać silny głos na arenie Unii Europejskiej – powiedziała Karolina Ciasto, wiceprzewodnicząca Komisji BCC ds. Transportu.

Komisja, wraz z przedstawicielami branży, wystosowała apel do premiera Mateusza Morawieckiego o wsparcie krajowego transportu oraz merytoryczną współpracę z przedsiębiorcami w celu wypracowania rozwiązań chroniących polski transport w UE.

(źr. BCC)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC